اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری:

ایجاد دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری برای تسهیل امور مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ایجاد دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در راستای تسهیل امور مردم انجام می‌شود.

ایجاد دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری برای تسهیل امور مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری خراسان‌جنوبی از افتتاح یازدهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌های کشور خبر داد.

وی به اهداف راه‌اندازی این دفاتر اشاره و اظهار کرد: هدف اصلی ایجاد این دفاتر در قانون تسهیل در دسترسی مردم به نهادی است که زاییده انقلاب در امر دفاع از حقوق مردم است.

حاکم شرع و رئیس دادگاه ویژه روحانیت کشور ادامه داد: به موجب اصل 173 قانون اساسی برای رسیدگی به شکایات از مأموران و تصمیمات دستگاه‌های دولتی کشور نهادی تحت عنوان دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

منتظری با بیان اینکه امروز 28 سال از عمر این نهاد پربرکت می‌گذرد، تصریح کرد: از ابتدای تشکیل این نهاد تا امروز خدمات زیادی به مردم ارائه شده است.

وی یادآور شد: به موجب قانون و به لحاظ ساختار تشکیلاتی سازمان دیوان عدالت اداری در مرکز کشور مستقر است و این نهاد مسئول خدمات‌رسانی به مردم در سراسر کشور است.

حاکم شرع و رئیس دادگاه ویژه روحانیت کشور تصریح کرد: استقرار این نهاد در مرکز کشور سبب بروز مشکلاتی برای مردم در استان‌های مختلف شده است و باید زحمات زیادی برای دسترسی به این مجموعه متحمل شوند.

منتظری یادآور شد: قانون‌گذار در برنامه پنج توسعه این مجموعه را مکلف کرده است که دفاتر نمایندگی تشکیل دهد تا دسترسی مردم به این مجموعه راحت‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل شعبه در مراکز استان‌ها برای این مجموعه مقدور نیست، افزود: در دفاتر نمایندگی دیوان عدالت در مراکز استان‌ها کارهای مقدماتی دیوان انجام می‌شود همچنین کارهای تأخیری پس از صدور حکم نیز در این دفاتر انجام می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تمامی کارهای مقدماتی در این دفاتر انجام می‌شود و هیچ نیازی برای حضور در مرکز وجود ندارد بلکه در صورت نیاز به فرد شاکی پیامک می‌شود تا برای حضور در مرکز آمادگی پیدا کند.

منتظری اظهار کرد: با تلاش انفورماتیک سیستمی در کشور راه‌اندازی شده که اطلاعات را از طریق مردم جمع‌آوری کرده و از طریق تلفن گویا، پیامک و سایت این اطلاعات قابل دسترسی برای فرد است تا روند رسیدگی به پرونده را پیگیری کند.

انتهای پیام/69004/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول