اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به سئوالات اصولگرایان قم

بادامچیان:هاشمی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آقای ‌هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات وارد نمی‌شود و وظایف خود را بر اساس عقایدش انجام خواهد داد.

بادامچیان:هاشمی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله بادامچیان پیش از ظهر امروز در نشست انس اصولگرایان استان قم به سئوالات شرکت کنندگان در این مراسم پاسخ گفت و در خصوص تصمیم دولت در انتخابات آینده گفت: بر اساس قانون و سوگند ریاست جمهوری، دولت نمی‌تواند، در تعیین رئیس جمهور بعدی دخالت کند و آقای احمدی نژاد هم اعلام کرده که برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی همه کاره مملکت نیست، تصریح کرد: ملت ایران در صحنه حضور داشته و ولی فقیه عادل زمان هم بر همه امور نظارت دارند.

وی در پاسخ به مطلبی که از قول احمدی نژاد مبنی بر سفر شهر به شهر به منظور جمع آوری رأی برای شخصی خاص بیان داشت: همواره در بدنه دولت اشخاصی هستند که تمایل دارند، همچنان در قدرت بمانند، اما باید توجه داشت که عناوین دنیوی ارزشی نداشته و نباید به سخنانی مانند اینکه «هیچ کاری تاکنون صورت نگرفته و تمام اقدامات انجام شده در کشور طی هفت سال گذشته صورت گرفت» توجه کرد و حتی آقای احمدی نژاد هم این سخن را قبول ندارد.

بادامچیان ادامه داد: جوان گرایی جزو وظایف ذاتی حزب مؤتلفه است، زیرا اعضای قدیمی با گذر سن باید جای خود را به جوانان بدهند و امروز هم بیشتر اعضای حزب میانگین سنی زیر 40 سال دارند، هرچند اینگونه بحث‌ها در مؤتلفه وجود نداشته و همه در کنار یکدیگر به کار مشغول هستند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب بیش از 16 سال در کنار امام خمینی(ره) به فعالیت سیاسی مشغول بوده است، گفت: با این حال دبیر کلی برای این حزب تعیین نشد و دلیل این مسئله هم همکاری و تعامل همه اعضا با یکدیگر است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با استراتژی بلند مدت حزب مؤتلفه گفت: تشکیل جامعه نمونه اسلامی در همه سطوح هدف نهایی ماست.

بادامچیان در ارتباط با تصمیم احمدی نژاد برای مذاکره با آمریکا عنوان داشت: این موضوع در حوزه اختیارات ولی فقیه است، اما باید توجه داشت، مذاکره و همکاری با آمریکا منجر به حل همه مشکلات نمی‌شود و نمونه بارز آن هم سرنوشت قذافی است.

بادامچیان ادامه داد: آقای ‌هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات وارد نمی‌شود و وظایف خود را بر اساس عقایدش انجام خواهد داد، ضمن اینکه تشخیص رجل مذهبی بودن افراد بر عهده شورای نگهبان است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی سران اصلی فتنه 88 را آمریکا، انگلیس و استکبار جهانی دانست و افزود: در این شرایط حزب مؤتلفه مورد تهاجم شدیدی قرار دارد و نسبت‌هایی به این حزب داده می‌شود، در حالی که کارنامه مؤتلفه روشن بوده و طرفداری از ولایت و پیروی از رهبری با پرداخت هر هزینه‌ای کاملاً مشخص است، بنابراین سخنان اخیر آقای عسگر اولادی تنها زمینه را برای توبه کروبی و موسوی فراهم کرده زیرا این دو شخص فریب بازی و توطئه غرب را خوردند.

بادامچیان در خصوص التزام احمدی نژاد به ولایت و مقایسه او با دولت‌های قبلی گفت: موضع منفی نسبت به این مسئله ندارم و بر اساس قانون هر دولتی که بر سر کار است، باید از او حمایت کنیم.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: این امر ضرورتی برای ملت ایران ندارد، اما آمریکا نیازمند تعامل با ایران است، هرچند اگر رهبری مصلحت بدانند باید از موضع اقتدار وارد مذاکره با این کشور شد و هیچ‌گاه نباید موضع قلدرمآبانه آمریکا را پذیرفت، زیرا اگر سردمداران غربی گمان کنند، فشارها تأثیر داشته، تحریم‌ها را 10 برابر می‌کنند، بنابراین باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/78004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول