اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بزرگداشت امام‌زادگان قم صورت گرفت

تجلیل از پنج مقاله برتر در زمینه زیارت و تکریم امام‌زادگان

خبرگزاری فارس: همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم برگزار شده و طی آن از پنج مقاله برتر در زمینه زیارت و تکریم امام‌زادگان تجلیل شد.

تجلیل از پنج مقاله برتر در زمینه زیارت و تکریم امام‌زادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و با قرائت پیام آیت الله سبحانی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام شوذب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی با اشاره به وجود 180 امام‌زاده و 95 بقعه متبرکه در قم اظهار کرد: طرح جامع عمرانی تاکنون در 45 بقعه اجرا شده و برگزاری این همایش هم در راستای تبیین چگونگی تکریم و تعظیم بیشتر امام‌زادگان صورت گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم به سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه برگزاری همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم، احیاء سنت حسنه اهل بیت(ع) است گفت: در راستای اجرای منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه امام‌زادگان به قطب‌های فرهنگی باید به شناسایی آسیب‌هایی پرداخت که جایگاه آن بزرگواران را تهدید می‌کند و پس از آن به برنامه‌ریزی در راستای تقویت امور فرهنگی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه سخنران بعدی این همایش بود که با تاکید بر تکریم امام‌زادگان با استفاده از شیوه‌های صحیح اظهار کرد: در این زمینه اطاعت و فرمان بری از اوامر پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) دارای اهمیت است اما مشاهده می‌شود در برخی تریبون‌ها تنها بر محبت و عشق به این بزرگواران تاکید می‌شود در حالی که دوست داشتن اهل بیت(ع) باید با اطاعت همراه باشد تا تأثیرگذار باشد.

وی افزود: تجمل‌گرایی نباید به بقعه‌های منتسب به امام‌زادگان راه یابد اما حفظ نظم و شأن این اماکن اهمیت فراوانی دارد.

کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم هم در این همایش به سخنرانی پرداخت و با اشاره به فراهم بودن زمینه خدمت به امام‌زادگان و تکریم آن‌ها در قم بیان داشت: قطب فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری باید به خوبی تبیین شده و راهکارهای رسیدن به آن طراحی شوند تا قم در ایجاد یک طرح نمونه در این زمینه به توفیقات لازم دست یابد.

وی ادامه داد: در امور عمرانی مربوط به بقاع متبرکه به ویژه بقعه منتسب به امام‌زاده موسی مبرقع که مورد تاکید مراجع تقلید هم قرار دارد استانداری آماده همکاری با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است زیرا قم کارکردی ملی و فراملی دارد.

در پایان این همایش با اهدای جوایزی از صاحبان پنج مقاله برتر در خصوص فرهنگ زیارت و تکریم امام‌زادگان تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول