اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد

بررسی ریشه‌ای بحران کاهش جمعیت / شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سیاست غرب بود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید با جدی خواندن مسئله کاهش جمعیت گفت: با توجه به اینکه هیچ رخدادی در جهان بدون علت نیست باید دلایل اصلی کاهش جمعیت به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی ریشه‌ای بحران کاهش جمعیت / شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سیاست غرب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم و صفر بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به ما عطا کرده و باید شاکر این نعمت باشیم.

وی تصریح کرد: خداوند 73 بار مسئله شکر را در قرآن مطرح کرده و آن را مورد تمجید قرار داده است و مردم را به این امر مهم ترغیب کرده است.

 

* انقلاب ایران نقاب را از چهره غرب برداشت

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از نعمت‌هایی که باید شاکر آن باشیم انقلاب اسلامی است که به صورت گسترده جهان را متحول کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تحولات عظیمی را در ابعاد گوناگون زندگی ما به وجود آورده است گفت: یکی از این ابعاد را می‌توان شناخت سیاست‌های غرب و استکبار نسبت به مسلمانان عنوان کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نگرش مردم از جهان غرب قبل از انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: در آن زمان مردم به جهان غرب با دیده خود باختگی می‌نگریستند و خود را در مقابل غربی‌ها بسیار حقیر می‌دیدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نقاب را از چهره غرب کنار زد و  چهره واقعی غرب را به مردم نشان داد.

این استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد: غربی‌ها در سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما دخالت فراوانی داشتند و ما آزادی و استقلال نداشتیم.

وی ادامه داد: به دلیل تسلطی که غرب بر زندگی ما داشت آزادی خواهی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و استبداد ستیزی در جامعه وجود نداشت ولی امروز به لطف نعمت انقلاب مردم آزاد شدند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب دستاوردهای فراوانی برای جامعه داشت تصریح کرد: امروز مردم با انقلاب یک نظام مستقل ولایی و با قدرت تشکیل دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل کاهش جمعیت و برنامه تنظیم خانواده اشاره و بیان کرد: ما باید دلیل این مسئله را به صورت کامل ریشه‌یابی کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه هیچ حادثه‌ای بدون ریشه نیست ابراز کرد: هیچ علتی بدون معلول نیست و مسائل جهان بر پایه علل و اسباب است.

وی افزایش طلاق،‌ کاهش نسل جمعیت دینی و... را نشأت گرفته از ریشه‌ای دانست که باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود.

آیت‌ا‌لله نوری همدانی تاکید کرد: با ریشه‌یابی علل اینگونه مسائل می‌توانیم به برطرف کردن ریشه‌ای مسائل در جامعه بپردازیم.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از کاهش جمعیت و استحکام بنیان خانواده باید در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و مردم بدانند این سیاست غرب بود که شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را در جامعه ترویج دادند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های استکباری را به مردم معرفی کنیم گفت: بر اساس شناخت‌هایی که ایجاد شده می‌توانیم در راستای دستورات اسلام گام برداریم.

 

* فرهنگ سازی صحیح در صدا و سیما صورت نمی‌گیرد

وی با بیان اینکه در صدا و سیما فرهنگ‌سازی به درستی صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: در این رسانه ملی که جمعیت فراوانی مخاطبان آن را تشکیل می‌دهند در حالی بی‌حجابی نهی می‌شود که در برخی از فیلم‌هایی که برای مردم پخش می‌شود به صورت علنی تبلیغ بی‌حجابی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله حرام بودن ترویج ربا در جامعه گفت: ما در حالی این مسئله را نهی می‌کنیم که بانک‌ها از مشتریان خود دیرکرد دریافت می‌کنند.

وی بر لزوم اتحاد همگانی بر ریشه‌یابی مسائل و معضلات موجود در جامعه تاکید کرد و افزود: باید به این مسائل به صورت ریشه‌ای پرداخته شود تا بتوانیم برای جلوگیری از آن برنامه صحیحی اجرا کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات معیشتی و شغلی جوانان در جامعه خاطرنشان کرد: باید مسائل شغلی و مسکن جوانان به صورت ریشه‌ای بر طرف شود تا بتوانند به سهولت ازدواج کنند.

انتهای پیام/78005/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول