اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت وظایف متولیان اقامه نماز

نخستین همایش عمومی نماز در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش عمومی نماز با محوریت وظایف متولیان اقامه نماز در قم برگزار شد.

نخستین همایش عمومی نماز در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز در این مراسم، یکی از مهمترین عوامل حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت را حضور مسئولان مدارس در صف اول نماز دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نماز انسان هیچ فایده‌ای برای خدا ندارد، بیان کرد: نماز خواندن انسان همانند ساخت خانه رو به خورشید است که اگر رو به خورشید خانه را بسازیم خودمان از نور خورشید بهره‌مند می‌شویم اما چیزی به خورشید اضافه نخواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: این در حالی است که اگر انسان منزل خود را پشت به خورشید بسازد، خود او از نور بهره‌ای نخواهد برد ولی از خورشید هیچ چیزی کم نخواهد شد.

قرائتی ادامه داد: نماز انسان هم به همین صورت است و اگر انسان نماز خود را بخواند یا نخواند برای خدا سود یا ضرری ندارد اما خود انسان از نماز خواندن بهره خواهد برد.

محمدحسین امین جعفری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت و بیان احکام آن برای دانش‌آموزان اظهار کرد: در بسیاری از موارد بیان احکام نماز و اهمیت نماز برای کودکان باعث انتقال این احکام به داخل منزل شده و اهالی منزل نیز مورد تأثیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در زمینه احیا و اقامه فریضه نماز در مدارس سراسر استان و کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی پرداخت.

این مراسم امروز و با حضور معلمین، مدیران مدارس، معاونین پرورشی و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مجتمع فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول