اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

سناریوهای طراحی شده دشمنان برای زلزله آذربایجان شکست خورد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از ناکام ‌ماندن و شکست سناریوهای طراحی شده دشمنان در زلزله آذربایجان خبر داد و گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان حادثه زلزله به نقطه وحدت و همگرایی ملت ایران تبدیل شد.

سناریوهای طراحی شده دشمنان برای زلزله آذربایجان شکست خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در جمع اهالی کوی میرداماد در مسجد نبی اکرم(ص)، با اشاره به برگزاری جلسات ملاقات عمومی با مردم اظهار کرد: دولت احمدی‌نژاد توانسته است این سیره مدیریتی را نهادینه کند و این در واقع همان آموزه انقلاب اسلامی و خواسته رهبر معظم انقلاب است که امکانات باید صرف ایجاد عدالت و دلگرمی مردم شود.

وی توقع مردم از دولت را نشانه کارآمدی دولت دانست و افزود: مردم منشأ توانایی و قدرت دولت هستند و خدمت به مردم برای مسئولان دولت هویت می‌بخشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز عصر شوکت انقلاب اسلامی است، گفت: عظمت انقلاب اسلامی به برکت اتصال به عاشورا است و اگر این اتصال نبود نمی‌توانستیم در مقابل این همه فشار و محدودیت دوام بیاوریم.

وی به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه غزه اشاره کرد و افزود: پیروزی مقاومت در این جنگ به برکت اسلام و انقلاب اسلامی بود؛ اسلامی که به بیان رهبر معظم انقلاب پشتوانه آن خون شهداست نه اسلام آلوده به دلارهای نفتی.

علیرضابیگی با بیان اینکه نمی‌توان از این حادثه به سادگی عبور کرد، گفت: انقلاب اسلامی فکر و ذهن ستمکاران را به خود مشغول کرده و بر افسانه شکست‌ناپذیری نظام سلطه و دنیای استکبار خط بطلان کشیده است.

وی ادامه داد: دشمنان هر آن چه در توان داشته‌اند برای ساقط کردن انقلاب اسلامی انجام داده‌اند و باز هم انجام خواهند داد اما این انقلاب با عظمت در دنیا خودنمایی می‌کند و الگوی ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌خواه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان در مقاطع حساس فشار بر ملت ایران را تشدید می‌کنند، اظهار داشت: انتخابات‌ها از جمله این مقاطع حساس هستند که در واقع نفس تازه‌ای به انقلاب می‌بخشند و دشمنان نیز نسبت به نتایج انتخابات در ایران حساسیت خاصی دارند.

وی افزود: در آستانه برگزاری انتخابات هر حادثه‌ای دستاویز دشمن برای مایوس کردن مردم قرار می‌گیرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه دشمنان برای سوء استفاده از حادثه زلزله آذربایجان برای ساقط کردن انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند، افزود: این حرف گزافی نیست و دشمنان از جنبه‌های مختلف برای بهره‌برداری از موضوع زلزله سناریوهایی را طراحی کرده بودند.

وی با بیان اینکه تمام شبکه‌های بیگانه بسیج شدند تا ملت را علیه دولت و نظام تحریک کنند، اضافه کرد: بر خلاف تبلیغات دشمنان حادثه زلزله به نقطه وحدت و همگرایی ملت ایران تبدیل شد و برخورد مسئولانه دولت نیز زمینه را برای عمران و آبادانی مناطق زلزله‌زده فراهم کرد.

علیرضابیگی افزود: نظر کارشناسان برای مدیریت این حادثه، اسکان آسیب‌دیدگان در اردوگاه و آغاز بازسازی پس از سپری شدن فصل سرما بود اما رئیس جمهور با علم به اینکه شرایط سال 92 به خاطر انتخابات شرایط متعارفی نخواهد بود تاکید کرد که کار بازسازی باید در فرصت باقیمانده تا فصل سرما انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه زمان کمی داشتیم اما بنیاد مسکن با بسیج تمام امکانات خود از سراسر کشور ابتدا کار عظیم آواربرداری را مدت کوتاهی انجام داد و سپس کار بازسازی را با سرعت آغاز کرد.

علیرضابیگی ادامه داد: اکنون بیش از 10 هزار مسکن دایمی در مناطق زلزله‌زده ساخته شده و علاوه بر آن 10 هزار اتاقک مخصوص نگهداری محصولات کشاورزی و قریب به 12 هزار محل نگهداری دام نیز برای تامین معیشت پایدار مردم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: آرامش امروز مناطق زلزله‌زده در سایه وحدت ملت ایران و بسیج منابع و امکانات کشور حاصل شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی است، افزود: انجام این کار بزرگ در سال آخر دولت مورد بغض و کینه برخی افراد قرار گرفته و تلاش می‌شود از هر موضوعی از جمله معضل ساکنان فصلی برای تخریب دستاوردها و زیر سئوال بردن اقدامات دولت استفاده شود.

وی به نمونه‌ای از تبلیغات منفی در خصوص اقدامات دولت در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و به عنوان مثال گفت: آتش گرفتن چهار چادر از بین 20 هزار چادر در عرض چهار ماه به خاطر شرایط این مناطق یک اتفاق طبیعی است اما به گونه‌ای تبلیغ می‌شود که گویا چهار هزار چادر آتش گرفته است.

علیرضابیگی با بیان اینکه هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم فشارها بر دولت افزایش می‌یابد، افزود: مردم باید هوشیار باشند و بدانند که تلاش بر این است تا مردم را نسبت به کارکرد دولت و نظام اسلامی بدبین کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد، گفت: وقوع چنین حوادثی در هر زمان و مکانی متصور است اما عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره‌برداری از این حوادث ضمن تضعیف اعتماد مردم، امکان حیات دوباره را برای خود فراهم کنند.

علیرضابیگی ادامه داد: مردم ایران در سال 84 گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل را انتخاب کردند اما برخی‌ها پیام این انتخاب را درک نکردند و مردم بار دیگر در سال 88 پاسخ محکمی به این افراد دادند.

وی با بیان اینکه ملت ایران از بصیرت عمیق برخوردارند، افزود: مردم در انتخابات سال آینده بی‌اعتنا به تبلیغات رسانه‌ای دوباره نشان خواهند داد که پشتیبان انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل و دولت برآمده از این آرمان‌ها هستند.

انتهای پیام/6004/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول