اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به پیروی از اقدام آمریکا

کانادا هم مقامات روسی را تحریم روادیدی خواهد کرد

خبرگزاری فارس: پارلمان کانادا هم به پیروی از اقدام سنای آمریکا نسخه اولیه لایحه قانونی مربوط به اعمال تحریم‌های روادیدی و اموالی علیه برخی مقامات روسی که به عقیده آنها ناقض حقوق بشر هستند را مورد تایید قرار داده است.

کانادا هم مقامات روسی را تحریم روادیدی خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، به دنبال سنای آمریکا، پارلمان کانادا هم قصد دارد قانون مشابه «فهرست ماگینسکی» آمریکایی به تصویب برساند. نسخه اولیه این قانون در شور نخست مورد تایید نمایندگان پارلمان کانادا قرار گرفته که اعمال تحریم‌های روادیدی و اموالی در خصوص تعدادی از مقامات روسیه را در نظر گرفته است.

بررسی قانون مذکور در پارلمان کانادا روز چهارشنبه به مدت یک ساعت بطور انجامید که بخش اعظم آن به شنیدن سخنان کارشناسان دعوت شده در این زمینه گذشت که به عقیده آنها، پارلمان کانادا هم به پیروی از همتایان آمریکایی خود باید دست به چنین اقدامی بزنند.  قانون مناسبی در این زمینه ممکن است ظرف چند ماه آینده مورد تصویب قرار بگیرد.

تهیه کننده نسخه اولیه این لایحه قانونی، "اروین کوتلر" دادستان کل و وزیر دادگستری سابق کانادا است که معتقد است دولت روسیه برغم وجود شواهد غیر قابل انکار، تحقیقات عینی در مورد مرگ مشکوک «سرگئی ماگینسکی» حقوقدان فعال در زندان‌های این کشور انجان نداده است و دولت کانادا باید در واکنش به این مسئله فهرستی از اشخاصی که در مرگ این فعال سیاسی نقش داشته‌اند، تهیه کرده و از ورود آنها به خاک کانادا جلوگیری کرده و همه اموال و دارائی‌های آنها در این کشور را ضبط کند.

لازم به ذکر است که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا احتمالا «قانون ماگینسکی» مورد تصویب سنای این کشور را در پایان این هفته امضاء خواهد کرد.

یک مقام آگاه در دولت آمریکا گفت: مراسم رسمی امضای این سند احتمالا در پایان این هفته کاری با حضور نمایندگان سنا، کنگره و برخی نمایندگان تجاری انجام خواهد شد.

دومای دولتی روسیه وعده داده است که در واکنش به این اقدام دولت آمریکا، طی چند روز آینده قانون مشابهی را به تصویب خواهد رساند که ورود شهروندان آمریکایی متهم به نقض حقوق بشر به خاک روسیه ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول