اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاه استاندار آذربایجان‌شرقی به زلزله آذربایجان از زاویه دیگر

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی ناگفته‌های دیگری را از زلزله ارسباران بیان کرد.

نگاه استاندار آذربایجان‌شرقی به زلزله آذربایجان از زاویه دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا‌بیگی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه زلزله آذربایجان با بیان اینکه زمان و مکان این حادثه حساس بود، اظهار داشت: منطقه آذربایجان در مقایسه با مناطق مرزی دیگر کشش قومیتی بیشتری نسبت به خارج از کشور دارد و علاوه بر آن آذربایجان در حوادث حساس کشور مدافع انقلاب و فریادرس و حامی ملت ایران بوده است؛ لذا دشمن تلاش کرد این نقطه از کشور ما را تضعیف کند.

وی با اشاره به همزمانی وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این بود که با استفاده از این موضوع، چنین القا کند که دولت به فکر مردم نیست و سرگرم برگزاری اجلاس است.

علیرضابیگی تلاش برای اثبات ناکارآمدی دولت در اداره این حادثه را از دیگر طرح‌های دشمن برای سوء‌استفاده از موضوع زلزله عنوان کرد و افزود: با وجود این تلاش‌ها و تبلیغات منفی نتیجه‌ای عاید دشمنان نشد.

استاندار آذربایجان شرقی حضور رهبر معظم انقلاب در میان زلزله‌زدگان را مایه آرامش خاطر مردم دانست و افزود: مردم آسیب‌دیده از زلزله در این حادثه دیدند که مشکلات آنها دغدغه همه مسئولان نظام بوده و تمام ایران به فکر آنان است.

وی گفت: حادثه زلزله نشان داد که اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد نه تنها عامل شورش و بلوا نمی‌شود بلکه موجب همگرایی و همدلی بیشتر است.

علیرضابیگی با اشاره به اقدامات دولت در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدامات ثبت یک رکورد در مرحله امداد و نجات و پس از آن در مرحله بازسازی بود.

وی ادامه داد: اقدام دولت مسئولانه بود چرا که می‌توانستیم طبق روال تمام حوادث دنیا راحت‌ترین راه را انتخاب کنیم یعنی مردم را به خانه‌های اردوگاهی منتقل کنیم و بعد از فصل سرما کار بازسازی را شروع کنیم؛ اما همیشه راحت‌ترین راه، بهترین راه نیست.

علیرضابیگی اضافه کرد: رئیس جمهور در سفری که به مناطق زلزله‌زده داشت تاکید کرد که به خاطر رویدادهای سال آینده، کار بازسازی در فرصت باقیمانده تا فصل سرما باید تمام شود ضمن اینکه احمدی‌نژاد زندگی اردوگاهی را مغایر با شأن و غیرت مردم منطقه ارسباران می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بنیاد مسکن همه امکانات خود را از سراسر کشور بسیج کرد و کار آواربرداری را با آن حجم عظیم و با وجود مشکلات زیاد اجتماعی انجام داد.

علیرضابیگی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که این حادثه باید سکوی پرش عمران و آبادانی منطقه شود، گفت: شاید به غیر از زلزله هیچ حادثه‌ای نمی‌توانست زمینه رونق این منطقه را فراهم کند.

وی افزود: همه تصمیمات دولت در این قضیه بر مبنای احساس مسئولیت بود و هم‌اکنون 30 هزار سقف اعم از مسکن دائمی، اتاقک مخصوص و محل نگهداری دام در این مناطق آماده شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ساکنان فصلی را یکی از مشکلات اجتماعی مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و گفت: حدود 9 هزار خانواری که تنها سه یا چهار ماه در این مناطق ساکن می‌شدند توقع داشتند که مانند ساکنان دائمی برای آنها هم مسکن فراهم شود؛ اما تعهد دولت در اولویت ساکنان دائمی این مناطق بود.

وی افزود: آن عده از ساکنان فصلی که به مقصود خود دست نیافته‌اند جمعیت ناراضی این مناطق هستند که برخی افراد نیز تلاش می‌کنند از این موضوع سوء‌استفاده کنند تا نقطه قوت دولت جمهوری اسلامی را به نقطه ضعف تبدیل کنند.

علیرضابیگی با بیان اینکه آرامش امروز نتیجه احساس مسئولیت دولت و همراهی مردم و همه دستگاه‌هاست، اظهار داشت: رئیس سازمان صدا و سیما در بازدید از مناطق زلزله‌زده اذعان کرد که یک دهم از اقدامات انجام شده را نیز نتوانسته‌ایم اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/‌60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول