اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره‌کل منابع طبیعی انجام می‌شود

آغاز جنگل‌کاری 200 هکتار از عرصه‌های فاقد پوشش در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز جنگل‌کاری 200 هکتار از عرصه‌های فاقد پوشش در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

آغاز جنگل‌کاری 200 هکتار از عرصه‌های فاقد پوشش در کهگیلویه و بویراحمد

محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فعالیت‌های توسعه جنگل‌کاری در سال جاری را با توجه به ریزش‌های مناسب جوی در مناطق گرمسیری استان و همچنین تولید تعداد 200 هزار اصله نهال سازگار و با کیفیت گرمسیری در دستور کار خود قرار داده‌ است.

 مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای پروژه جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در مناطق غیر جنگلی و از طرف دیگر افزایش پوشش جنگلی استان، کاهش فرسایش خاک در مناطق فاقد پوشش، بهبود منظر و فضای سبز و اجرای ماموریت سازمانی این فعالیت در دست اقدام قرار گرفت.

این مسئول افزود: به همین منظور عملیات جنگل‌کاری در سطح بیش از 200 هکتار از عرصه‌های منابع ملی و فاقد پوشش در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، چرام و بهمئی با استفاده از گونه‌های کنار، اکاسیا، کهور و اکالیپتوس که اغلب بومی منطقه و سازگار با شرایط آب و هوا هستند، آغاز شده است.

جهان‌آرا افزود: بخش عمده عملیات جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز توسط این اداره‌کل و بقیه در قالب تعهدات فضای سبز بر عهده سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، شهرک‌های صنعتی و سایر نهاد‌های مرتبط با نظارت این اداره‌کل انجام می‌شود.

انتهای پیام/2571/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول