اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون خوزستان:

محدودیت شغلی برای بانوان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص اشتغالزایی برای بانوان گفت: به جز مشاغل سخت هیچ محدودیت شغلی برای بانوان وجود ندارد و در همه زمینه‌ها راه برای آن‌ها باز است.

محدودیت شغلی برای بانوان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی بعد از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای رصد وضعیت زنان و خانواده اظهار داشت: زنان خوزستانی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و شغلی موفق بوده‌اند و در سطح استان تعاونی‌هایی فعال با حضور بانوان وجود دارد که تأمین 70 درصد از پوشاک مدارس را برعهده دارند.

وی اعطای تسهیلات اشتغالزایی در قالب مشاغل خانگی را از جمله راه‌های خود اشتغالی بانوان عنوان کرد و افزود: 14 هزار و 500 مورد تسهیلات به مبلغ 395 میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی خوزستان پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین گفت: انطباق مدرک تحصیلی و فرصت‌های شغلی با بازار کار، وی‍ژگی‌های روحی و جسمی و آموزه‌های دینی و جایگاه و نقش مهم زنان در اجتماع از موضوعاتی است که در حوزه اشتغال مورد توجه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین بحث درباره زنان و خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی از افتخارات نظام دانست و گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی پرداختن به نقش مهمی است که زنان در عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

وی با اشاره به گفته مقام رهبری که فرموده‌اند مسئله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است، بیان کرد: زنان در کشور ما در دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و بازسازی کشور همیشه پیشتاز بوده‌ و در رتبه عالی قرار دارند.

موسوی افزود: فروپاشی خانواده در جامعه غربی به دلیل عدم توجه معنوی به مقام زن است آن‌ها از وجود زن استفاده ابزاری می‌کنند در حالی که نگاه اسلام به زن، اعتقادی و معنوی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان نقش زنان در برهه‌های مختلف افزود: در دفاع مقدس این مادران و همسران بودند که با تزریق روحیه به رزمندگان توانستند سرنوشت جنگ را به نفع جمهوری اسلامی رقم بزنند.

موسوی تصریح کرد: ما باید آسیب‌ها را در حوزه زنان بررسی کنیم و راهکار‌های قانونی، فرهنگی و اجتماعی ارائه دهیم تا به سوی قله‌های بلند پیشرفت کشورمان حرکت کنیم.

انتهای‌پیام/2247/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول