اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

اعزام 56 دانش‌آموز قزوینی به عمره مفرده

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال 56 دانش‌آموز پسر در قالب کاروان‌های عمره مفرده دانش‌آموزی از قزوین به سرزمین نزول وحی اعزام می‌شوند.

اعزام 56 دانش‌آموز قزوینی به عمره مفرده

جعفر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته 56 دانش‌آموز پسر از قزوین به حج عمره مفرده اعزام شده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز به همین تعداد دانش‌آموز به این سفر زیارتی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته عملیات ثبت‌ نام اعزام دانش‌آموزان قزوینی به حج عمره از دی ماه شروع  و در اسفند ماه اعزام شده‌اند، بیان کرد: امسال نیز طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته آنان در همین ماه به این سفر زیارتی و معنوی اعزام می‌شوند.

حبیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه سفر زیارتی حج عمره مفرده دانش‌آموزان یک میلیون تومان بوده است، بیان داشت: این هزینه در سال جاری به بیش از یک میلیون و 350 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش نرخ دلار ممکن است هزینه حج عمره مفرده و سهمیه اعزامی دانش‌آموزان به سرزمین وحی نسبت به سال گذشته کاهش یا افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه اواخر شهریور ماه سال جاری شیوه‌نامه چگونگی اعزام دانش‌آموزان قزوینی به حج عمره مفرده از وزارت آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استان قزوین ابلاغ شده، اضافه کرد: طبق این شیوه‌نامه چگونگی ثبت‌نام این سفر معنوی در مدارس اطلاع‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه هر سال با توجه به سهمیه هماهنگ شده با سازمان حج و زیارت، دانش‌آموزان قزوینی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: پسران دانش‌آموز در مقطع تحصیلی سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی که متولد سال 74 و 75 هستند می‌توانند برای این سفر زیارتی در مدارس ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه شیوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در حج عمره مفرده در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر یافته، ابراز داشت: برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان ثبت‌نامی در این سفر زیارتی از جمله این تغییرات است که با نمره قبولی می‌توانند امتیاز مربوط را در این آزمون کسب کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه عضو بودن در هلال احمر، تشکل‌ و بسیج دانش‌آموزی در مدارس از دیگر امتیازات اعزام به حج عمره مفرده است که دانش‌آموزان در صورت عضو بودن می‌توانند این امتیازها را کسب کنند، عنوان کرد: در پایان دانش‌آموزانی که توانسته‌اند امتیازات برتر را کسب کنند به این سفر معنوی و زیارتی اعزام می‌شوند.

حبیبی با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان در ثبت نام حج عمره مفرده چشم‌گیر است، گفت: مسئولان مربوط آموزش و پرورش از آمادگی کافی برای افزایش اعزام دانش‌آموزان قزوینی به این سفر زیارتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان از فضای معنوی عمره مفرده استفاده بهینه کنند، متذکر شد: آنان باید از این سفر معنوی برای کسب معرفت تلاش کنند تا بتوانند ارتباط خودشان را با خداوند متعال ارتقا دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان داشت: سفر عمره مفرده فرصت مناسبی برای تزکیه نفس است که باید دانش‌آموزان از این سفر معنوی بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول