اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت اسناد کاشمر خبر داد

صدور بیش از 10 هزار سند مالکیت روستایی در کاشمر

خبرگزاری فارس: بیش از 10 هزار سند مالکیت روستایی در کاشمر صادر شده است که این موضوع سبب کاهش مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها می‌شود.

صدور بیش از 10 هزار سند مالکیت روستایی در کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا رجایی‌مقدم صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر کاشمر اظهار کرد: مردم در گذشته به اهمیت سنددار بودن املاک خود و خطراتی که ممکن است به علت سند نداشتن ملک برای آنها به‌وجود بیاید دقت نمی‌کردند و لذا گاه با یک قولنامه 100 یا 200 میلیون تومان ملک و زمین را معامله می‌کردند.

رجایی‌مقدم ادامه داد:‌ در حال حاضر قانون تعیین وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی ابلاغ شده است که متقاضیان صدور سند مالکیت باید از طریق سامانه اینترنتی ثبت اسناد ثبت‌نام کرده و با ارائه نقشه ملک خود تقاضای صدور سند مالکیت کنند که خوشبختانه در حال حاضر استقبال مردم از این طرح بسیار گسترده بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همت سازمان ثبت اسناد بر این است که تمامی املاک کشور را سنددار کند و در همین راستا تاکنون در شهرستان کاشمر با همکاری بنیاد مسکن بیش از ده هزار سند برای املاک روستایی صادر شده است.

رجایی‌مقدم افزود: ضمن اینکه باید توجه داشت که ارزش املاک مردم با سنددار شدن بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در هر ماه بین 350 تا 400 سند مالکیت صادر می‌کنیم و این در حالی است که با کمبود نیروی انسانی در ثبت اسناد کاشمر مواجه هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد کاشمر یادآور شد:تنوع کاری ثبت اسناد زیاد است و فقط به املاک و اراضی مربوط نمی‌شود؛ به‌عنوان مثال تمامی شرکت‌ها نیز در این اداره به ثبت می‌رسند.

رئیس ثبت اسناد کاشمر از تغییر اسناد دفترچه‌ای خبر داد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر تمامی اسناد به‌صورت تک‌برگی صادر می‌شود و صدور سند دفترچه‌ای ممنوع است که در همین راستا بر اساس وظیفه تعریف شده برای ما از سال 91 تا سال 95 در کاشمر باید 123 هزار سند دفترچه‌ای که در اختیار مردم است فراخوان شده و سند تک برگی برای آنها صادر کنیم.

رجایی‌مقدم با اشاره به ضوابط صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی افزود:برای صدور سند مالکیت،اراضی مزروعی آبی باید حداقل 5 هکتار و اراضی مزروعی دیم حداقل 20 هکتار باشند و همچنین برای صدور سند مالکیت باغات باید باغ‌های آبی 5/2 هکتار و باغات دیم حداقل 5 هکتار مساحت داشته باشند در غیر این‌صورت برای آنها سند مالکیت صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول