اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تکرار/ دستگاه‌ اطلاعاتی هلند فاش کرد

قرارداد تسلیحاتی 4.6 میلیارد دلاری پسر مسعود بارزانی با اسرائیل

خبرگزاری فارس: اخبار درز یافته از دستگاه اطلاعاتی هلند،از امضای یک قرارداد محرمانه تسلیحاتی میان پسر رئیس منطقه کردستان و رژیم صهیونیستی به ارزش 4.6 میلیارد دلار پرده برداشت.

قرارداد تسلیحاتی 4.6 میلیارد دلاری پسر مسعود بارزانی با اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «دام پرس»، دستگاه اطلاعاتی هلند گزارش نگران‌کننده‌ای را درباره امضای قرارداد محرمانه تسلیحاتی میان اسرائیل و «مسرور بارزانی» پسر رئیس منطقه کردستان عراق به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، این امر معادلات میان نیروهای داخل عراق و منطقه را تغییر می‌دهد.

بنا بر اخباری که از سوی یک دیپلمات عرب از گزارش ارائه شده به اتحادیه اروپا درز پیدا کرده است، میان اربیل و اسرائیل یک قرارداد تسلیحاتی خطرناک امضا کرده‌اند و به طور مشخص مسرور بارزانی و یک هیئت نظامی و فنی کرد بر امضای این قرارداد برای خرید سلاح‌های متنوع نظارت داشته‌اند.

این منبع افزود: امضای این قرارداد در شرایط کنونی بسیار نگران‌کننده است زیرا این سوال را مطرح می‌کند که آیا قرار است این سلاح‌ها از طریق بارزانی به کردهای سوریه داده می‌شود تا جبهه جدیدی علیه رژیم حاکم بر این کشور باز کنند؟

بویژه که مسرور بارزانی رئیس مرکز امنیت ملی کردستان و پسر رئیس همین منطقه است.

مسرور در واقع مامور اداره پرونده امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی در کردستان است و به مثابه ژنرال «حسین کامل» در دوره دیکتاتوری صدام است.

به نظر می‌رسد که قرارداد بارزانی با اسرائیل در واقع واکنش به قرارداد تسلیحاتی «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق با روسیه است و نشان می‌دهد، این اسرائیل و کردها بودند که خواستار ناکام گذاشتن این قرارداد بوده‌اند.

گفته می‌شود که دستگاه اطلاعات هلند برخی از بندهای قرارداد تسلیحاتی کردها و اسرائیلی‌ها را فاش کرده و در اختیار برخی رسانه‌ها از جمله دیلی‌تلگراف هلندی قرار داده است.

بنا بر این گزارش، ارزش این قرارداد به 4.6 میلیارد دلار می‌رسد و قرار است کردها به تانک‌های مرکاوا، سرویس‌های هشدار سریع، سکوهای پرتاب موشک و سرویس‌های شناسایی مواد منفجره مجهز شوند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول