اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینه‌النجاة در کربلای خوزستان - 92

موسوی‌جزایری: اهل سنت هم توسل به ائمه (ع) را قبول دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اهل سنت هم زیارت و توسل به ائمه اطهار (ع) را قبول دارند و به زیارت امام رضا (ع) می‌روند.

موسوی‌جزایری: اهل سنت هم توسل به ائمه (ع) را قبول دارند

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: عقاید وهابیون و سلفی‌ها بر خلاف اعتقادات شیعه و سنی بوده و اصلا وهابیون به آیات قرآن و روایات پیغمبر (ص) عمل نمی‌کنند.

وی افزود: برادران اهل سنت زیارت و توسل را قبول دارند و فقط آن عقیده‌ای که ما نسبت به امام معصوم (ع) داریم، آنها ندارند و اعتقاد آنها به معصومین (ع) مانند عقیده ما به حضرت عبدالعظیم (ع) است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اعتقادات اهل سنی به امام رضا (ع)، اضافه کرد: تا کنون کتاب‌هایی نیز در مورد کرامت‌هایی که سنی‌ها از امام هشتم دیده‌اند و نیز در مورد کرامت‌های حضرت امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) توسط نویسندگان این مذهب نوشته شده است.

موسوی جزایری سلفی‌ها را همان وهابیون رنگ عوض کرده توصیف کرد و گفت: وهابیون کارهایی را که شیعیان در توسل، زیارت و تبرک جستن از اهل بیت (ع) انجام می‌دهند، خلاف اسلام می‌دانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اهواز تصریح کرد: سلفی‌ها اعتقاد دارند که باید فقط خدا را شناخت و به او احترام گذاشت و توجه و توسل به اهل بیت (ع) و ابراز ارادت به پیغمبر و و اهل بیت (ع) را شرک و غلط می‌دانند.

وی با اشاره به آیات و روایاتی در مورد احترام به بزرگان و اولیای الهی گفت: ما روایات زیادی از پیغمبر (ص) در مورد احترام به علما داریم، آنها را چطور می‌خواهند منکر شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبراعظم (ع) در مورد مودت به ذوی‌القربی گفت: حضرت محمد (ص) در پاسخ به سوال یکی از اطرافیان، ذوی‌القربی را حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و فرزندانش معرفی کرد.

موسوی جزایزی در مورد معنای مودت نیز خاطر نشان کرد: مودت یعنی محبت خالص ظاهر شده که انسان آن را ابراز کند.

وهابیون لجباز

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به داستانی درباره شفیع قرار دادن عموی پیامبر (ص) توسط خلیفه دوم برای خواندن نماز باران اظهار داشت: این خلیفه، عموی پیغمبر را برای نماز و دعا جلوی خود قرار داد و از خداوند خواست که به واسطه توسل بر او به آنها لطف کرده و باران رحمت نازل کند.

موسوی جزایری با بیان اینکه وهابیون با این اعتقادی که دارند باید تمام کارهایی که در کتاب‌هایشان از کمک گرفتن خلفا از نزدیکان پیامبر (ص) آورده شده را تکذیب کنند، افزود: وهابیون آدم‌های لجبازی هستند و به حرف هیچ‌کس هم گوش نمی‌دهند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه وهابیون حاضر به صحبت با کسی نیستند تصریح کرد: باید حاضر شوند با هم حرف بزنیم و بحث کنیم نه این که فقط به حرف‌های خودشان استناد کنند.

وی اظهار داشت: آیات زیادی مانند آیه مودت و  آیه خمس که مختص اهل بیت (ع) است وجود دارد که وهابیون به آن عمل نمی‌کنند و با اینکه آیه صریح قرآن است ولی آنها خمس پرداخت نمی‌کنند. پس چگونه خود را مسلمان می‌دانند در حالی که به آیات قرآن و روایات پیغمبر (ص) عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بیش از یک هفته است مردم خوزستان میزبان ضریح منور حسین بن علی (ع) هستند و در این مدت در شهرها و روستاهای مسیر گذر این کاروان، صحنه‌های بی‌نظیری از استقبال و ارادت و مودت به خاندان رسول الله (ص) خلق کردند. در همین حال، برخی کانال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش دارند تا درباره تبرک جستن و زیارت این ضریح برای شیعیان شبهه افکنی کنند اما عاشقان و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت در همه شهرها و روستاها سنگ تمام گذاشته و با شکوه خاصی کاروان حامل ضریح را استقبال و بدرقه کردند که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول