اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

35 درصد راه‌های روستایی سنندج آسفالته هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: از مجموع راه‌های روستایی استان در چهار بخش مرکزی، کلاترزان، حسین‌آباد و سیروان، به صورت میانگین 35.5 درصد آنها آسفالته هستند.

35 درصد راه‌های روستایی سنندج آسفالته هستند

ولی‌الله میرزایی‌اصل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به آسفالت 118 کیلومتر از راه‌های روستایی بخش مرکزی شهرستان سنندج، میزان برخورداری از آسفالت این راه‌ها را 35.5 درصد عنوان کرد.

وی راه‌های شنی بخش مرکزی را 47 کیلومتر و راه‌های خاکی را 168 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در بخش مرکزی 8 هزار و 382  خانوار با جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 800 نفر حضور دارند.

فرماندار سنندج مجموع راه‌های روستایی بخش کلاترزان را 184 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 31 کیلومتر از این راه‌ها آسفالت، 35 کیلومتر شنی و 117 کیلومتر آن خاکی است.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه 17 درصد از این راه‌ها آسفالت هستند، تعداد خانوارهای بهره‌مند از این راه‌ها در این بخش را 5 هزار و 275 مورد اعلام کرد.

فرماندار سنندج همچنین راه‌های آسفالته در بخش حسین‌آباد را 80 کیلومتر، راه‌های شنی 40 و راه‌های خاکی را 41 کیلومتر بیان و تاکید کرد: از مجموع این 161 کیلومتر راه روستایی  49.5 درصد آن آسفالت هستند.

به گفته وی جمعیت بخش حسین‌آباد شهرستان سنندج 12هزار و 300 نفر است که در قالب 2 هزار و 648 خانوار پراکنده شده‌اند.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه در حوزه راه‌های روستایی بخش سیروان هیچ گونه راه شنی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: 52 کیلومتر راه خاکی و 39 کیلومتر راه آسفالته در بخش سیروان وجود دارد.

فرماندار سنندج مجموع راه‌های آسفالته روستایی در کل شهرستان سنندج را 269 کیلومتر راه آسفالته، راه‌های شنی 123.5 کیلومتر و راه‌های خاکی را 380 کیلومتر اعلام کرد.

میرزایی‌اصل در پایان گفت: 155 کیلومتر راه آسفالته در بخش روستایی شهرستان سنندج در دست اقدام است.

انتهای پیام/79008/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول