اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة-67

روز تکرار ناشدنی در تاریخ آبادان

خبرگزاری فارس: با حضور ضریح اباعبدالله در شهر آبادان، جلوه‌هایی بدیع از عشق مردم ولایت‌مدار آبادان به خاندان عصمت و طهارت خلق شد و روزی تکرار نشدنی در تاریخ آبادان به ثبت رسید.

روز تکرار ناشدنی در تاریخ آبادان

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به کاروان سفینة النجاة، کاروان سفینة النجاة یکشنبه با بدرقه پرشور مردم اهواز این شهر را به مقصد آبادان ترک کرد.

ضریح مطهر اباعبدالله در خروجی شهر اهواز مورد استقبال و بدرقه هزاران نفر از مردم حسینی کوت عبدالله قرار گرفت و پس از آن مسیر خود را ادامه داد.

کاروان در طول مسیر در شهرها و مناطق مختلف توسط علاقمندان به ساحت مقدس اباعبدالله متوقف شد و ضریح عشق مورد زیارت مردم این مناطق قرار گرفت.

در برخی از نقاط مردم موجب توقف کاروان شده و ساعتی را در کنار این ضریح مطهر به سوگواری و عزاداری می‌پرداختند.

ضریح مطهر اباعبدالله که ساعت شش و 30 دقیقه روز یکشنبه مصلای مهدیه اهواز را به مقصد آبادان ترک کرد ساعت 11 صبح دیروز با استقبال باشکوه و پرشور هزاران آبادانی وارد این شهر شد.

مردم آبادان که سه روز انتظار را برای رویت ضریح عشق پشت سر گذاشته بودند سر از پا نمی‌شناختند و برای استقبال از کاروان سفینة النجاة کیلومترها از شهر خارج شده بودند.

بسیاری از مردم آبادان در ساحل بهمنشیر که محل استقرار ضریح عشق است از شب قبل به انتظار نشسته بودند تا نخستین کسانی باشند که در این مکان به زیارت ضریح اباعبدالله می‌روند.

با ورود کاروان به شهر آبادان جمعیت زیادی با ضریح مطهر همراه شده و هر لحظه به جمعیت مشایعت‌کننده افزوده شد.

خیابان‌های شهر به ویژه خیابان‌های منتهی به محل عبور کاروان ضریح مطهر اباعبدالله آبادان مملو از جمعیت شده بود. ازدحام عاشقان اباعبدالله در طول مسیر استقبال باعث شد که حرکت کاروان به کندی انجام شود و ساعت‌ها کاروان ضریح اباعبدالله تا رسیدن به محل استقرار در راه باشد.

بازار نذری در این شهر بسیار داغ بود و هیئت‌های مذهبی ایستگاه‌های صلواتی بر پا کرده و از زائران ضریح اباعبدالله پذیرایی کردند.

هیئت‌های عزاداری آبادان که در دهه نخست محرم با شور و شعور حسینی به عزاداری و سوگواری می‌پردازند در بیست و پنجمین روز محرم الحرام باز عاشورایی دیگر خلق کردند و در جوار ضریح عشق به سوگواری پرداختند.

هیئت‌های عزاداری با پرچم‌ها و بیرق‌های عزا در مراسم استقبال حضور پیدا کردند و در ماتم مصیبت‌های وارده به امام حسین اشک ماتم ریختند و به سر و سینه زدند.

دیروز به منظور استفاده از برکات معنوی ضریح مطهر اباعبدالله الحسین در آبادان مدارس، ادارات و دانشگاه‌های این شهر تعطیل شد و مردم با فراغ بال به زیارت ضریح عشق شتافتند.

در بین مردم حسینی آبادان عشایر عرب این شهر نیز برای زیارت ضریح اباعبدالله الحسین بسیار مشتاق بودند.

زنان نیز در مراسم استقبال و زیارت ضریح عشق حضور چشمگیری داشتند و بر سرزنان کاروان سفینة النجاة را همراهی کردند.

با رسیدن کاروان به محل استقرار مراسمی با حضور امام جمعه آبادان برگزار شد.

هیئت‌های عزاداری با دمام و سنج و عزاداری به شیوه محلی به محل استقرار ضریح مطهر آمدند و پس از اینکه دقایقی را به سوگواری پرداختند جای خود را به هیئت دیگر دادند.

بیش از 250 هزار نفر در آبادان به استقبال و زیارت ضریح عشق آمدند و صحنه‌هایی غیر قابل توصیف در این استقبال با شکوه آفریدند.

شب گذشته ضریح مطهر میهمان آبادانی‌ها بود و مردم حسینی این شهر تا صبح با حضور در جوار این ضریح نورانی به زیارت پرداختند.

صبح امروز گرچه قرار بود کاروان ساعت شش به سمت آبادان حرکت کند اما حرکت با تجمع مردم با یک ساعت تأخیر انجام شد.

صدها نفر از مردم عاشورایی آبادان کاروان سفینة النجاة را بدرقه کردند و باز هم ایستگاه‌های صلواتی زیادی در طول مسیر از مردم پذیرایی می‌کردند.

هنوز زمان زیادی از شروع بدرقه نگذشته بود که بارانی سیل‌آسا شروع به باریدن کرد که با این وجود مردم از گرد ضریح عشق کنار نرفتند.

ضریح مطهر اباعبدالله الحسین از محل استقرار آن در آبادان تا میدان فرودگاه حدود 13 کیلومتر بدرقه شده و در این مکان استقبال خرمشهری‌ها از ضریح عشق آغاز می‌شود.

انتهای‌ پیام/78010/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول