اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن ماه امسال

دومین جشنواره حاکمیت بالینی در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: ارزیاب ارشد حاکمیت بالینی وزارت بهداشت و درمان گفت: دومین جشنواره حاکمیت بالینی کشور بهمن ‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

دومین جشنواره حاکمیت بالینی در تهران برگزار می‌شود

رضا تویسرکان‌منش در حاشیه برگزاری دومین دوره آموزشی مبانی‌ و مفاهیم حاکمیت بالینی در بیمارستان غرضی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: در راستای تصمیم وزارت بهداشت و درمان و اعلام رسمی سیاست استقلال حاکمیت بالینی در راستای بهبود کیفی بیمارستان‌های کشور طرح جشنواره حاکمیت بالینی مطرح و توسط وزیر بهداشت و درمان و معاونت نیز تأیید و سال گذشته نخستین جشنواره حاکمیت بالینی برگزار شد.

وی مهمترین ملاک‌های ارزیابی در این جشنواره را شامل «مدیریت و رهبری بیمارستان‌ها»، «مدیریت خطر و ایمنی بیماران شامل توجه به ایمنی بیماران»، انتقال خون سالم، دارو و درمان مناسب»، «تزریقات ایمن»، «تشخیص صحیح درد»، «حقوق بیماران و توجه به ارزش‌ها و عقاید بیماران»، «اخذ رضایت آگاهانه»، «آموزش بیمار، خانواده، جامعه و مشارکت بستگان و همراهان در حوزه‌های کاری و اثربخشی بالینی‌» دانست که در این راستا از یک هزار و 116 امتیاز بیمارستان‌های برتر باید بالاترین امتیاز را کسب کنند.

عضو کمیته کشوری حاکمیت بالینی عنوان داشت: سال گذشته در نخستین جشنواره حاکمیت بالینی 85 بیمارستان از سراسر کشور و 15 دانشگاه در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفته و با انتخاب از سوی وزارت بهداشت با لوح تقدیر قدردانی شدند.

وی از برگزاری دومین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی در بهمن ‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال نیز بیمارستان‌هایی که در استان‌ها ارزیابی و برگزیده شده‌اند در کشور با هم رقابت می‌کنند.

تویسرکان‌منش افزود: ملاک سنجش بر اساس نوساز بودن یک بیمارستان نیست بلکه به نحوه صحیح استفاده از تجهیزات و فرهنگ استفاده از آنها در راستای خدمت‌رسانی به بیماران است.

وی در ادامه به برگزاری 2 دوره آموزشی برای پزشکان و پرسنل و کارشناسان در زمینه مبانی و مفاهیم حاکمیت بالینی در بیمارستان غرضی ملایر اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها پزشکان و پرسنل این بیمارستان با مباحث علمی، عملیاتی و استانداردهای اعتباربخشی ملی و کیفیت خدمات‌رسانی بالینی مطرح شده از سوی وزارت بهداشت آشنا شدند.

ارزیاب ارشد حاکمیت بالینی وزارت بهداشت و درمان در ادامه بیمارستان غرضی ملایر را در راستای استانداردها مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: با همدلی و دلسوزی که در کادر این بیمارستان در خصوص خدمات با کیفیت به بیماران وجود دارد امیدواریم این بیمارستان در سال‌های آینده جزو بیمارستان‌های برتر در جشنواره حاکمیت بالینی کشور باشد.

وی در خصوص کمبود پزشک متخصص در این بیمارستان گفت: کمبود پزشک متخصص در بیشتر نقاط شهری کشور وجود دارد که امیدواریم با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام عادلانه خدمات بهداشت و درمان این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/89013/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول