اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان آمریکا به حضور القاعده در سوریه

آمریکا فردا رسما «جبهه النصره» را در لیست تروریستی قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا بخشی از مخالفان مسلح سوری را در لیست تروریستی خود قرار داده و فردا قرار است هرگونه معامله با این گروهک را ممنوع و دارایی‌های آن را بلوکه کند.

آمریکا فردا رسما «جبهه النصره» را در لیست تروریستی قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «واشنگتن پست»، وزارت خارجه آمریکا گروهک موسوم به «جبهه النصره» را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. بنا بر این دسته‌بندی، این گروهک که اکنون در سوریه و بر علیه دولت این کشور فعال است، به عنوان یکی از متحدان شاخه القاعده عراق، معرفی می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا قرار است فردا این تصمیم را اعلام کند. واشنگتن پست نوشته است که این اقدام، گامی دیگر از سوی دولت اوباما برای دست‌چین کردن مخالفان و تشکیل ائتلافی بین آن‌ها است. بنا بر این گزارش، نیروهای تندرو هر روز بیش از پیش در سوریه قدرت می‌گیرند و در حال تبدیل شدن به یک نیروی نظامی قدرتمند هستند.

این تصمیم به امضای «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا رسیده و بر اساس آن هرگونه معامله و روابط مالی با این گروه ممنوع می‌شود. همچنین تمام دارایی‌‌های این گروهک در آمریکا، بلوکه می‌شود.

مخالفان سوری برآورد کرده‌اند که اعضای این گروهک بین 7.5 تا 9درصد مجموع مخالفان مسلح را تشکیل دهند. مقامات آمریکایی‌ هم می‌گویند این گروه عمدتا از افرادی تشکیل شده که چند سال قبل به شاخه القاعده در عراق پیوسته و حالا به سوریه رفته‌اند.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول