اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام دومای روسیه:

آمریکا سعی دارد قانون ضدروسی را به اروپا هم بکشاند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت: آمریکا سعی دارد تا تصویب قانون به اصلاح «فهرست ماگینسکی» را به سطح کشورهای اروپایی بکشاند و این موضوع ازهم اکنون در پارلمان‌های انگلیس و ایتالیا مطرح شده است.

آمریکا سعی دارد قانون ضدروسی را به اروپا هم بکشاند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد قانون به اصلاح «فهرست ماگینسکی» را به اروپا هم بکشاند.

پوشکوف گفت: آمریکا از طریق لابی‌هایی که منافع این کشور در اروپا را تامین می‌کنند، تلاش دارد تا تصویب قانون «فهرست ماگینسکی» در سنای آمریکا را در سطح کشورهای اروپایی نیز تعمیم دهد.

این مقام بلندپایه دوما یادآور شد: قطعنامه توصیه‌ای بر اساس «موضوع ماگینسکی» ازهم اکنون در کشور هلند به تصویب رسیده و این موضوع در پارلمان‌های انگلیس و ایتالیا نیز مطرح شده است.

این نماینده پارلمانی همچنین تاکید کرد که دومای دولتی روسیه مسلما به این اقدام سنای آمریکا پاسخ خواهد داد و این مسئله طی چند روز آینده قرار است در سطح پارلمان مورد بررسی قرار بگیرد.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته از نمایندگان دومای این کشور خواست تا دست جمعی و با حمایت همه احزاب به این اقدام قانونگذاران آمریکایی پاسخ مناسب بدهند.

لازم به یادآوری است که سنای آمریکا پنج شنبه (6 دسامبر) لایحه قانونی در زمینه مبادلات تجاری با روسیه، موسوم به «قانون ماگینسکی» را تصویب کرد که اعمال تحریم‌های روادیدی علیه برخی مقامات روسی که به عقیده آنها ناقض حقوق بشر هستند را در نظر گرفته است. این سند اکنون برای امضاء نهایی برای "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا فرستاده شده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول