اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اقدامات جهاد کشاورزی محقق شد

رونق کشاورزی در منطقه دهمراد ریگان بعد از 15 سال

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: با اختصاص اعتبارات جهاد کشاورزی و بازسازی قنات‌ و احیای نخیلات، کشاورزی در منطقه کوهستانی دهمراد ریگان بعد از 15 سال احیاء شد.

رونق کشاورزی در منطقه دهمراد ریگان بعد از 15 سال

موسی جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر در شهرستان ریگان به ویژه مناطق عشایری چشمه‌سارهای خشکیده و قنات‌ها کم‌آب و درختان این منطقه دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه برای بازسازی قنات‌ها و چشمه‌سارهای منطقه آبگرم سرزه و دهمراد اعتباراتی هزینه شده است تا این چشمه‌سارها احیاء شوند، گفت: با توجه به اینکه درختان این مناطق کهنسال بودند و منبع اقتصادی نداشتند طرح اصلاح و احیای باغات نخیلات این منطقه در 10 هکتار با اعتبار 200 میلیون ریال انجام شد.

جلالی بیان کرد: جایگزینی این نخیلات ارقام مضافتی و ربی که سازگاری با این منطقه داشتند بین کشاورزان توزیع و اکنون کشاورزی بعد از گذشت 15 سال در این منطقه احیاء شد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: تعدادی از موتورپمپ‌های این منطقه که قبلا سوخت دریافت کردند نیز با مشکلاتی روبه‌رو بودند و مجددا سوخت این موتورپمپ‌ها برقرار و کشاورزی در این منطقه احیاء شد.

جلالی خاطرنشان کرد: برای انتقال آب از چشمه‌سارها، کانال‌های بتنی احداث شد که با احداث آن از هدررفت آب جلوگیری شد.

انتهای پیام/80014/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول