اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

کشت کلزا در استان اردبیل 3 برابر سال گذشته است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: میزان کشت کلزا در سال زراعی جاری سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کشت کلزا در استان اردبیل 3 برابر سال گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی عصر امروز در جلسه هماهنگی برای یاری رساندن به زارعان در کشت پاییزه در پارس‌آباد اظهار داشت: 16 هزار هکتار از اراضی زراعی پارس‌آباد امسال به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا بذر مورد نیاز و همچنین سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی را در اختیار زارعان قرار دهیم تا بیش از گذشته بتوانند از مزیت‌های کشت محصولات متنوع بهره‌مند شوند.

روحی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با شروع کشت پاییزه و بارش‌هایی که در روزهای گذشته انجام شده، انتظار می‌رود یک فرآیند مطلوبی را در کشت و زرع شاهد باشیم تا در زمان برداشت بتوانیم محصولاتی پربار و متنوع را تحویل بازار دهیم.

کشت گندم در 45 هزار هکتار اراضی مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر نیز از آغاز کشت پاییزه محصولات متنوع کشاورزی به ویژه غلات خبر داد.

احمد معصومی اضافه کرد: 45 هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است که به نظر می‌رسد بارش‌هایی که در زمستان اتفاق می‌افتد یک فرآیند برداشت مطلوبی را در منطقه شاهد باشیم.

وی همچنین از کشت جو در 15 هزار هکتار از اراضی مشگین‌شهر خبر داد و یادآور شد: برای بالا بردن عملکرد محصول در واحد سطح اقدام به توزیع بذور اصلاح شده و سایر نهاده‌های کشاورزی کرده‌ایم.

معصومی از زارعان خواست تا از خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌های رایگان مهندسان ناظر استفاده کنند تا با قوت و قدرت بیشتر و همچنین کمترین آسیب بتوانند کشت و زرع خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62006/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول