اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

هیچ‌کس در مناطق زلزله‌زده چادرنشین نیست

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شرایطی هستیم که با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم که از ساکنان دائمی مناطق زلزله‌زده کسی در زیر چادرها نیست و همه به محل‌های امن و زیر سقف‌های مطمئن انتقال پیدا کرده‌اند.

هیچ‌کس در مناطق زلزله‌زده چادرنشین نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در حاشیه تحویل 100 واحد بازسازی شده در روستای زلزله‌زده عبدالجبار از توابع هریس، تعداد خانه‌های آسیب‌دیده در اثر زلزله را 18 هزار و 500 واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 9 هزار و 500 واحد مربوط به ساکنان دائمی این مناطق است که تعهد کرده بودیم مسکن دائمی آنها را تا فصل سرما تامین کنیم.

وی افزود: امروز به فضل الهی بیش از 13 هزار خانه پی‌کنی شده و قریب به 10 هزار و 500 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

علیرضابیگی ادامه داد: در سایه دوراندیشی و توجه دولت جمهوری اسلامی علاوه بر خانه‌های ساخته شده بیش از 12 هزار واحد نگهداری احشام نیر برای تامین معیشت پایدار مردم در این مناطق فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از 10 هزار اتاقک مخصوص نگهداری محصولات کشاورزی به عنوان حاشیه امنیت سکونت مردم در این مناطق تامین شده است.

علیرضابیگی اضافه کرد: در مناطقی که به دلیل شرایط جوی مسکن دائمی فراهم نشده مردم به اتاقک‌های مخصوص منتقل شده‌اند و انشعابات لازم نیز در همان محل تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در خصوص ساکنان فصلی نیز خود را متعهد می‌دانیم، افزود: با فرا رسیدن فصل کاری آینده به بقیه تعهدات خود برای این گونه از ساکنان عمل می‌کنیم.

وی افزود: با اسکان دائم مردم در این مناطق آماده می‌شویم تا طرح‌های هادی روستایی و بهسازی معابر را انجام دهیم که این‌ها کارهای با ارزشی است و تا جایی که امکان کار کردن وجود داشته باشد آن را ادامه می‌دهیم. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول