اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استان کردستان:

امسال 200 هزار دانش‌آموز کردستان شیر رایگان دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان از توزیع شیر رایگان برای 208 هزار و 364 دانش‌آموز و مربیان آنها با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر 2 میلیارد و 610 میلیون تومان اعتبار در سال جاری خبر داد.

امسال 200 هزار دانش‌آموز کردستان شیر رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج خسرو ساکی ظهر امروز در مراسم آغاز توزیع شیر رایگان که به صورت نمادین در دبستان نور ایمان سنندج برگزار شد در سخنانی با اشاره به نقش شیر در تندرستی انسان توزیع این ماده لبنی را یکی از برنامه‌های اداره کل برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اختصاص بودجه 2 میلیارد و 610 میلیون تومانی برای تأمین شیر 208 هزار و 364 دانش‌آموز و مربی خاطر نشان کرد: این میزان شیر در 70 نوبت توزیع خواهد شد.

وی از توزیع شیر بین دانش‌آموزان در مقاطع پیش‌ دبستانی، ابتدایی، راهنمایی در مدارس دولتی و مراکز شبانه روزی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و همچنین کارکنان مدارس و مراکز خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تشکر از همکاری کارخانه‌داران در سال‌های قبل با اداره کل از آنها خواست تا امسال نیز همچون گذشته در راستای ارتقای کیفیت محصول و بسته‌بندی آن دقت لازم را به عمل آورند.

ساکی در پایان از دانش‌آموزان هم خواست تا برای داشتن بدنی سالم با میل و رغبت نسبت به مصرف شیر اقدام کنند.

* خانواده‌ها دانش‌آموزان را به مصرف شیر ترغیب کنند

در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو  سنندج با اشاره به استفاده از شیر از دیرباز تاکنون در جوامع بشری گفت: در آموزه‌های دینی ما نیز نسبت به مصرف شیر تأکید شده است.

بهمن عرفانی از جایگاه شیر در جامعه به عنوان یک غذای کامل نام برد و افزود: به عقیده پزشکان هر انسان باید روزانه به طور میانگین نیم لیتر شیر مصرف کند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های آموزش وپرورش از سال 79 برای توزیع شیر در میان دانش‌آموزان این اقدام را کافی ندانست و از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را برای استفاده از شیر به عنوان یک منبع غنی از ویتامین‌ها تشویق کنند.

در انتهای این مراسم مسئولان آموزش و پرورش استان اقدام به توزیع شیر رایگان به صورت نمادین بین دانش‌آموزان این دبستان کردند. 

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول