اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خاکی در گفت‌وگو با فارس:

اهداف قیام امام‌حسین (ع) تلاوت قرآن در حسینیه‌ها را ضروری می‌کند

خبرگزاری فارس: قاری بین‌المللی قرآن کریم توجه دقیق به اهداف قیام امام‌حسین (ع) جهت حفظ دین جدش «محمد مصطفی (ص)» را موجد ضرورت تلاوت قرآن کریم در مراسم عزای سید و سالار شهیدان دانست.

اهداف قیام امام‌حسین (ع) تلاوت قرآن در حسینیه‌ها را ضروری می‌کند

«رحیم‌ خاکی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، هیئت‌های مذهبی را فرصتی خوب برای برگزاری کرسی‌های تلاوت برشمرد و گفت: شناسایی وقت و زمان مناسب برای کرسی‌های تلاوت بسیار مهم است، به عنوان مثال در همین ایام عزاداری، فرصت‌های مناسبی پیش از شروع مراسم برای برگزاری کرسی تلاوت وجود دارد، که با یک هماهنگی می‌توان پیش از شروع مراسم عزاداری یک کرسی تلاوت باشکوه برگزار کرد.

وی در این باره افزود: ما در شهرستان مراغه هیئتی داریم که بیش از 20 سال است که مراسم‌های آن با کرسی تلاوت آغاز می‌شود، از این رو، من مقید هستم تا هر سال در ایام تاسوعا و عاشورا با آمادگی کامل در این مراسم شرکت کنم.

«رحیم خاکی» قاری بین‌المللی قرآن کریم

وی با اشاره به اینکه «امام‌حسین(ع)» برای بقای قرآن و اسلام قیام کرد، گفت: «امام‌حسین(ع)» برای بقای قرآن و اسلام قیام کرد و به شهادت رسید، از این رو مردم نیز قرآن را دوست دارند و از هم‌گرایی جلسه قرآن و مجالس «اهل‌بیت (ع)» استقبال می‌کنند، به یاد دارم در مهدیه «امام ‌حسن‌مجتبی(ع)» که در خیابان آزادی واقع است، این اتفاق رخ می‌داد و مراسم عزا‌داری با تلاوت قرآن کریم آغاز می‌شد.

خاکی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های «اهل‌بیت(ع)» می‌تواند در کاهش هزینه‌ها مؤثر باشد، گفت: هیئت‌‌های مذهبی، فرصت خوبی برای برگزاری کرسی‌های تلاوت است، البته این کار برای فرهنگ‌سازی نیازمند زمان است و مدیران و برنامه‌ریزان باید با قوت تمام و به دور از خستگی این کار را دنبال کنند، همچنین این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر باشد، البته قاریان قرآن نیز باید در راستای کیفی‌سازی کرسی‌های تلاوت گام بردارند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم، ایجاد جایگاه ثابت برای قاریان قرآن را بسیار خوب دانست و گفت: این کار، کار مناسبی است، اما این نظریه‌ها نیاز به سازمان دارد و نمی‌توان به عنوان درخواست مطرح کرد، زیرا این کارها نیازمند ساماندهی، پیگیری، زمان، هزینه و مقاومت در برابر مخالفت‌ها است، اما اگر شکل بگیرد امری ایده‌آل است و می‌تواند بسیار مفید باشد، همچنین اگر چنین کاری صورت نگیرد من به هیچ‌وجه نگران نیستم، زیرا فضای فرهنگی جامعه با کار دستگاه‌های قرآنی، خیز بزرگی برداشته و نباید انتظار داشت ظرف مدت یک یا دو سال همه برنامه‌ها اجرا شود.

خاکی با اشاره به اینکه قرآن کریم باید در همه مجالس محور باشد، گفت: قرآن کریم باید در کشور ما همچون کشور مصر، محور همه برنامه‌ها و مجالس باشد، زیرا در این صورت مردم با قرآن مأنوس شده و برنامه‌های کلان قرآنی با یک شیب ملایم در کشور به خوبی جا می‌افتد.

تلاوت سوره‌های «الشمس» و «اللیل» توسط «رحیم خاکی» قاری بین‌المللی قرآن کریم

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول