اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

پروژه طرح بزرگ ثقلین تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی از تدوین و چاپ پروژه طرح بزرگ ثقلین خبر داد.

پروژه طرح بزرگ ثقلین تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی شیعه‌شناسی اظهار کرد: آثار این مجمع برای محققان و پژوهشگران مفید بوده و در خلق آثار پژوهشی مؤثر است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 50 اثر از سوی مجمع جهانی شیعه‌شناسی چاپ شده است گفت: کتاب‌های دوره‌ای آیات ولایت در قرآن، بازخوانی تحولات اعتقادی امامت، خلقت نوری و ظهور سلبی اهل بیت(ع) و عصمت از دیدگاه شیعه از جمله آثار مجمع جهانی شیعه‌شناسی است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: کتاب‌های غلو از دیدگاه تشیع، سیمای شیعه از نگاه اهل بیت(ع)، راه هدایت، رسول اعظم از دیدگاه امام علی(ع) و سیمای صحابه در قرآن و احادیث متواتر از کتاب‌های دیگر مجمع جهانی شیعه‌شناسی بوده که منتشر شده است.

وی مکاتیب الائمه، فضائل اهل بیت(ع) در صحاح سته اهل تسنن، شیعیان بحرین، شیعیان عربستان، شیعیان کویت، ریشه‌های تاریخی تشیع در ایران، روابط موالی و تشیع، امام علی(ع) و سقیفه، بررسی ریشه‌های تاریخی تشیع در کشورهای مختلف، سیمای امام علی(ع) در نظم و نثر فارسی و مختار از دیدگاه اهل بیت(ع) را از دیگر آثار منتشر شده مجمع جهانی شیعه‌شناسی ذکر کرد.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: 100 تصویر درخشان از زندگی پیامبر اسلام(ص)، دنیا و ارتباط آن با آخرت از نگاه قرآن و آسیب‌شناسی جامعه از دیدگاه قرآن از دیگر آثار منتشر شده مجمع جهانی شیعه‌شناسی بوده است.

وی با اشاره به نشریات تخصصی مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: فصل‌نامه ندای تشیع، ماهنامه امام‌شناسی و ماهنامه شیعه‌شناسی از جمله نشریات این مجمع بوده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی شیعه‌شناسی در حوزه‌ای دیگر از فعالیت‌های خود پاسخ عالمانه به شبهات و نسبت‌های ناروا درباره مکتب تشیع را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع مطالب و آموزه‌هایی درباره تشیع به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو به مخاطبان ارائه می‌دهد.

انصاری بویراحمدی تصریح کرد: برگزاری کنگره غدیر و بیداری اسلامی، سلسله نشست‌های امام علی(ع) و همایش ملی ژئوپولیتیک شیعه از دیگر اقدامات انجام شده مجمع است.

وی طرح بزرگ ثقلین را از دیگر پروژه‌های در حال انجام مجمع جهانی شیعه‌شناسی ذکر کرد و افزود: این پروژه موضوع ثقلین را از دیدگاه مفسرین، راویان، مورخان و علت تفکیک ثقلین در مکتب اهل سنت را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/78003/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول