اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم بید:

اقلیم‌بندی گازبهای خرم بید عادلانه نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم بید با بیان اینکه این شهرستان سردترین نقطه فارس و بام این استان محسوب می‌شود، گفت: اقلیم‌بندی گازبهای این شهرستان عادلانه نیست.

اقلیم‌بندی گازبهای خرم بید عادلانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم بید، داود ایوبی در جلسه کمیته سوخت این شهرستان اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها گام بزرگی در توسعه اقتصادی کشور بود.

فرماندار خرم بید افزود: با اجرای این طرح مهم صرفه‌جویی در بخش‌های مهم انرژی صورت پذیرفته که هم ذخیره منابع معدنی و هم ذخیره منابع مالی را برای کشور به همراه داشته است.

ایوبی به بحث اقلیم‌بندی در حوزه گاز اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از اقدامات این طرح محاسبه گازبهای مصرفی مشترکان بر اساس اقلیم‌بندی صورت گرفته که مبتنی بر نوع آب و هوای مناطق بوده به طوری که تعرفه مناطق سردسیری و گرمسیری متفاوت است.

فرماندار خرم بید گفت: شهرستان خرم بید به دلیل ارتفاع بالایی که از سطح دریا دارد به عنوان بام فارس و از مناطق فوق‌العاده سردسیری با کمینه دمای زیر20 درجه است، از این رو باید در تقسیمات و اقلیم‌بندی‌ها در زمره اقلیم شماره یک قرار گیرد.

وی افزود: بدون هیچ‌گونه کارشناسی فنی این شهرستان را به عنوان اقلیم دو معرفی کرده‌اند که این امر باعث شده است در چنین شهرستانی با فصول سرمای بالا و استفاده حداکثری از گاز و وسایل گرمایشی تعرفه‌های گاز بسیار بالا رود و نارضایتی شهروندان را تشدید کند.

ایوبی ادامه داد: پیگیری‌های فراوانی در مورد تغییر اقلیم این شهرستان در سطح کشور و استان شده اما تاکنون هیچ‌گونه اقدام موثری صورت نگرفته است که مسئولان مربوطه باید تدبیری بیندیشند و با اصلاح تعرفه‌ها در این ایام سرد سال گرمابخش خانه‌های شهروندان خرم بیدی باشند.

شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر سردترین نقطه استان فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول