اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کلینتون خبر داد

توافق واشنگتن و مسکو برای حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه در بحران سوریه

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای روسی خود ضمن اعلام توافق واشنگتن و مسکو در حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه در قبال بحران سوریه، اعلام کرد که هیچ راه حلی ساده ای برای بحران سوریه وجود ندارد.

توافق واشنگتن و مسکو برای حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه در بحران سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار روز گذشته (پنجشنبه) خود با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دوبلین پایتخت ایرلند اعلام کرد که دولت واشنگتن و مسکو در راستای پشتیبانی از تلاش های میانجی گرانه تمام احزاب در سوریه با هدف اجرای یک انتقال سیاسی در این کشور خاورمیانه ای به توافق رسیده اند.

کلینتون در عین حال اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت کناره گیری کند تا از این طریق آینده دموکراتیکی را برای این کشور عربی تضمین کند.

بر اساس این خبر، واشنگتن و مسکو مکررا در جریان جنگ داخلی 21 ماهه در سوریه در رابطه با چگونگی پایان بخشیدن به خشونت های این کشور با یکدیگر اختلاف نظر داشته اند.

وزیر خارجه آمریکا در تلاشی جدید برای هم راستا کردن مواضع مسکو با واشنگتن در قبال بحران سوریه، با وزیر امور خارجه روسیه و «اخضر ابراهیمی» سفیر صلح سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد تا یک مسیر جدیدی را برای حل بحران سوریه تعیین کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین خواستار یک اقدام موثر و یکپارچه بین المللی علیه سوریه شد.

روسیه در کنار چین به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل که دارای حق وتو هستند، تاکنون تصویب تمام قطعنامه های ضد سوری اعضای این شورا را مسدود کرده اند.

کلینتون در حالی مدعی توافق واشنگتن و مسکو در قبال سوریه شده است که شبکه خبری «ان بی سی» روز گذشته در خبری اعلام کرد که دیدار مقامات روسیه و آمریکا با محور سوریه نتیجه ملموسی در بر نداشته و توافقی بین این دو کشور حاصل نشده است.

در همین راستا، اخضر ابراهیمی گفته است که: تصمیم مهمی نگرفته‌ایم، اما فکر کنم موافق بودیم که اوضاع خوب نیست؛ ضمن اینکه موافقت کردیم که ما باید با هم همکاری کنیم تا بتوانیم راه‌های خلاقانه‌ای برای کنترل این مسئله و حل آن پیدا کنیم.

* کلینتون: هیچ کس نباید تصور کند که رسیدن به راه حل بحران سوریه ساده است

علاوه بر این، خبرگزاری «رویترز» گزارش داده که کلینتون امروز جمعه اعلام کرده است که هیچ کس نباید درباره سختی پیدا کردن راه حلی برای بحران سوریه تصور باطلی داشته باشد.

کلینتون در توصیف دیدار روز گذشته خود با لاوروف و ابراهیمی گفت که این دیدار با اهمیتی بود اما صرفا شروع کار بود.

وزیر خارجه آمریکا با حضور در یک کنفرانس خبری در ایرلند شمالی، ضمن اینکه تحولات زمینی سوریه را برای دمشق و همسایگان آن «بسیار خطرناک» توصیف کرد،‌ گفت که همه باید با هر نفوذی که دارند، با ابراهمیمی جهت اجرای رویکردی هماهنگ و صادقانه تعامل داشته باشند.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی تعامل واشنگتن با ابراهیمی برای حل بحران سوریه شده است که گزارش های متعددی از تلاش های مخفیانه و بعضا علنی غرب و از جمله آمریکا برای تجهیز تسلیحاتی و مالی مخالفان سوری با هدف ناامن کردن شرایط این کشور خاورمیانه ای و مقدمه چینی برای مداخله نظامی در آن توسط آمریکا منتشر می شود.

کلینتون مدعی شد که آمریکا در کنار مردم سوریه می ایستد و تاکید دارد که هرگونه پروسه انتقال در سوریه منجر به تشکیل سوریه ای متحد و دموکراتیک می شود و آینده ای را برای این کشور رقم می زند که احتمالا شامل حضور اسد نخواهد بود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول