اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با اعلام رایزنی‌های آتی در این رابطه

لاوروف: ابراهیمی به کمک روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه امیدوار است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار سه جانبه با "اخضر ابراهیمی" و "هیلاری کلینتون" در دوبلین اعلام کرد نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه روی کمک روسیه و آمریکا برای تحقق توافقات ژنو حساب باز کرده است.

لاوروف: ابراهیمی به کمک روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه امیدوار است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در امور سوریه روی کمک روسیه و آمریکا در راه تحقق توافقات ژنو در زمینه حل مشکلات سوریه امیدوار است.

لاوروف شب گذشته در  تفسیر ملاقات سه جانبه خود با ابراهیمی و "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت وهمکاری اروپا در دوبلین به خبرنگاران گفت: در این ملاقات اخضر ابراهیمی به ویژه تاکید کرد که روی این مسئله حساب می‌کند که مقامات مسکو و واشنگتن بتوانند تلاش کنند تا نقش مبتکرانه ای در راه تحقق توافقات صورت گرفته در ژنو ایفاء کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود: در عین حال ابراهیمی یادآور شد که روسیه و آمریکا می‌توانند از اهداف وی در راه برقراری مذاکرات بین نمایندگان دولت و مخالفان سوری برای بررسی راه‌های عملی سازی توافقات ژنو حمایت کنند.

لاوروف همچنین اعلام کرد که در همین رابطه نمایندگان روسی و آمریکایی در آینده نزدیک رایزنی‌هایی را با حضور نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه انجام خواهند داد.

وی گفت: ما با شرکای آمریکایی خود به توافق رسیدیم که کارشناسان دو کشور طی روزهای آینده با ابراهیمی و گروه وی دیدار و به تبادل نظر در رابطه با این مسئله بپردازند.  

به گفته وی، در نظر گرفته شده که مهمترین موضوع مورد بررسی در این ملاقات اوضاع واقعی در سوریه و تبادل نظر در خصوص چگونگی حرکت به سمت درست حل و فصل دیپلماتیک مشکلات خواهد بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول