اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده روسیه در ناتو:

ناتو درصدد مداخله در مناقشه بین ترکیه و سوریه است

خبرگزاری فارس: نماینده روسیه در مقر ناتو گفت: استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک ترکیه به معنای درگیر شدن ناتو در مناقشه این کشور با سوریه است ولی بجای نشان دادن زور و بازوی نظامی باید بر تلاش‌ها برای یافتن راه حل سیاسی افزود.

ناتو درصدد مداخله در مناقشه بین ترکیه و سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر گروشکو" نماینده دائم روسیه در مقر ناتو روز جمعه اعلام کرد که استقرار سامانه‌های موشکی «پاتریوت» در مرز ترکیه و سوریه به معنای آن است که سازمان ناتو در حال درگیر شدن در مناقشه بین این دو کشور همسایه است و این مسئله نخستین اقدام در این راستا خواهد بود.

وی گفت: سیستم تدافعی «پاتریوت» برای مبارزه با هواپیماهای جنگی در نظر گرفته شده و توان بالقوه تهاجمی نیز دارد. ولی با توجه به واقعیت موجود مشکل بتوان پیش بینی کرد که سوریه علاقه‌ای به وخیم شدن اوضاع در منطقه و درگیر شدن با ترکیه را داشته باشد.

گروشکو تاکید کرد: ما بعید نمی‌دانیم که در نتیجه استقرار این موشک‌ها وخامت اوضاع در منطقه افزایش یافته و امکان دخالت ناتو در این مناقشه تنها افزایش خواهد یافت.  

این دیپلمات بلندپایه روس افزو د: در حال حاضر برای حل و فصل مناقشه کنونی در سوریه لازم است بجای نشان دادن زور و بازوی نظامی، تلاش‌های بین المللی بر اساس توافقات ژنو به منظور یافتن راه حل سیاسی این مشکل افزایش پیدا کند.

همانطور که رسانه‌های گروهی اعلام کردند، شورای ناتو روز سه شنبه با استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک ترکیه موافقت کرد. مقامات آنکارا به بهانه افزایش شلیک خمپاره از طرف سوریه خواستار استقرار این نوع موشک‌ها در مرز دو کشور برای دفاع از خویش شده است.

پیش از این مقامات روسی نیز بارها اعلام کردند که این تصمیم ترکیه نه تنها کمکی به حل مشکلات نکرده، بلکه تنها بر وخامت اوضاع در منطقه خواهد افزود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول