اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پایان نشست روسیه-ناتو در بروکسل

لاوروف: ناتو هم معتقد است که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه از ترکیه خواست تا در خصوص تهدیدات احتمالی از جانب سوریه بزرگنمایی نکند و در عین حال گفت: ناتو هم در این مورد با مقامات مسکو هم عقیده است که مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد.

لاوروف: ناتو هم معتقد است که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در پایان نشست شورای روسیه-ناتو در بروکسل اعلام کرد که هرچند این کشور سعی ندارد در حق ترکیه برای دفاع از خود دخالت کند، ولی معتقد است که مقامات آنکارا نباید در خصوص تهدیدات احتمالی از جانب سوریه، بزرگنمایی کنند.

لازم به ذکر است که ترکیه از ناتو خواسته است تا 10 سامانه موشکی «پاتریوت» برای دفاع از این کشور در برابر تهدیدات از جانب سوریه، در این کشور مستقر کند. ائتلاف ناتو روز گذشته اعلام کردند که در مرحله نخست 3 سامانه موشکی از آلمان و هلند به ترکیه تحویل خواهند داد.

لاوروف در تفسیر این مسئله به خبرنگاران گفت: ما مخالف اقدامات دفاعی ترکیه نیستیم و سعی نداریم تا در راه تحقق حق این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدات احتمالی خارجی بر اساس اصل 5 توافقنامه واشنگتن دخالت کنیم. ما فقط توجه مقامات آنکارا را به این مسئله جلب می‌کنیم که نباید در خصوص تهدیدات احتمالی از جانب سوریه بزرگنمایی کرد. 

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که ناتو هم در این رابطه با روسیه هم عقیده است که مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد.

وی گفت: در مورد برخورد شرکای ما در ناتو در قبال اوضاع سوریه باید بگویم که آنها به ما اطمینان داده‌اند که تنها به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای بحران در این کشور هستند و این مشکل راه حل نظامی ندارد و در اینجا ما با یکدیگر کاملا هم عقیده هستیم.

لاوروف افزود: شرکای ما در ناتو می‌دانند که سوریه، لیبی نیست و ما امیدواریم که آنها هیچ تلاشی برای مداخله نظامی در مناقشه سوریه انجام ندهند، بلکه لازم است تا به از لحاظ دیپلماتیک در حل این مسئله دخالت کرد و همه طرف‌هایی که در سوریه در حال جنگ هستند را ترغیب کرد تا بر سر میز مذاکره بنشینند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول