اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج سپاه نینوای گلستان:

آموزش روایتگری راهیان نور در گلستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوای گلستان گفت: آموزش روایتگری اردهای راهیان نور در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار شد.

آموزش روایتگری راهیان نور در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎محمد جعفری در جمع راویان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این سازمان که وظیفه آموزش راویان اردوهای راهیان‎نور را بر عهده دارد تا به حال دو دوره از این کلاس‎ها را در سطوح مقدماتی و تکمیلی برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در این کلاس‎ها سعی کردیم از سرفصل‎های متنوع و ویژگی‎های خاص آموزشی مانند فنون وعظ، خطابه و سخنوری استفاده کنیم که در این راستا از اساتید حوزه‎های علمیه قم بهره جستیم تا راویان ما از مباحث تخصصی دفاع مقدس و روش‎های فنی روایتگری بهره‎مند شدند.

جعفری ابراز داشت: در فراخوان اولیه که برای جذب راوی داده بودیم حدود 200 نفر ثبت‎نام کردند که بعد از مصاحبه، آزمون و تست سخنوری حدود 80 نفر واجد شرایط پذیرفته شدند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوای گلستان گفت: بسیاری از افرادی که در این دوره‎ها ثبت‎نام کردند یا خود از رزمندگان دوران دفاع‎مقدس بودند و یا از جوانانی هستند که به فرهنگ ایثار و شهادت علاقه خاصی دارند و هر ساله در اردوهای راهیان نور نقش‎آفرینی می‎کنند.

رئیس کنگره سرداران و 4 هزار شهید استان گلستان ادامه داد: برای بالا بردن سطح کیفی آموزش‎ها و فراگیری سعی کردیم حداقل مدرک تحصیلی فوق‎دیپلم باشد و این در حالی است که ما در میان راویان دوران دفاع مقدس و راویان جوان افرادی را داریم که دارای مدارک کارشناسی‎ارشد و کارشناسی بوده و با نیت خدایی و انگیزه‎های معنوی به کار پر ارج روایتگری می‎پردازند.

جذب 90 راوی خواهر در اردوهای راهیان‎نور

جعفری خاطرنشان کرد: یکی از سازمان‎هایی که در کشور در زمینه جذب راوی خواهر بسیار موفق عمل کرد استان گلستان بود که ما در این بخش حدود 90 راوی خواهر داریم که در نوع خود بی‎نظیر است.

وی گفت: برای اینکه راویان از ظرفیت بازدیدهای میدانی هم استفاده کنند دو کاروان به مناطق عملیاتی اعزام کردیم که در مرحله اول کاروان اعزام شده طی هشت روز از مناطق عملیاتی خوزستان بازدید به عمل آورده و توسط اساتید بومی خوزستانی که روزهای اول جنگ را لمس کرده بودند، مطلع شدند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوای گلستان گفت: دوره تکمیلی آموزش روایتگری از روز هفت آذر شروع شده و تا 17 آذر ادامه خواهد یافت و در این مرحله کاروان راویان اعزام شده به مناطق عملیاتی از جبهه میانی ایلام نیز دیدن خواهند کرد.

چاپ دو کتاب با حمایت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوای گلستان

رئیس کنگره سرداران و 4 هزار شهید استان گلستان افزود: با همکاری ستاد کنگره شهدای روحانی استان دو کتاب به نام‎های عروج در جنگل به قلم عبدالجواد عموزادخلیلی و حماسه‎سازان محراب به قلم صغری معتمدی نوشته شده که در مرحله چاپ قرار دارد و به زودی به بازار عرضه می‎شود.

جعفری اذعان داشت: عروج در جنگل خاطرات و زندگینامه شهیدان حبیب‎الله و محمدرضا شریعتی‎فرد است که در سال 1360 در جاده آمل به شهادت رسیدند همچنین حماسه‎سازان محراب خاطراتی از 68 روحانی شهید استان را گردآوری کرده است.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول