اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

اطلاعات صحیح اصناف در تصمیم گیری‌های کلان موثر است / فعالیت 30هزار صنف گوناگون در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اطلاعات صحیح اصناف موجب ارائه راهکاری صحیح در سطح جامعه می‌شود و در صورتی که این آمار اشتباه باشد در تصمیم‌گیری‌های کلان دچار اشتباه می‌شویم.

اطلاعات صحیح اصناف در تصمیم گیری‌های کلان موثر است / فعالیت 30هزار صنف گوناگون در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از اتحادیه‌های صنفی قم اظهار کرد: استان قم اکنون در شرایطی به سر می‌برد که نیازمند تحولات صنفی و صنعتی است.

وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: برای اینکه بخواهیم بحث هدفمندی یارانه‌ها را به صورت جدی دنبال کنیم باید توجه به چند بخش را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: برای ورود به بحث هدفمندی یارانه‌ها باید اطلاعات اتحادیه‌های صنفی را به صورت منظم به روز می‌کردیم و از اتحادیه‌های اصناف به عنوان یک ابزار بهره می‌بردیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه‌های صنفی باید ضمن منظم بودن به حساب‌های خود نظم بدهند و اطلاعات صنفی خود را به روز کنند.

عالی‌پور به تعداد اصناف فعال استان قم قبل از پایان جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: در آن برهه از زمان تنها هزار و 800 واحد صنفی در استان قم فعال بود که پس از پایان جنگ تحمیلی این تعداد به 8 هزار واحد صنفی رسید و اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه تعداد اتحادیه‌های صنفی استان قم به 30 هزار واحد صنفی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه رئیس اتحادیه‌های صنفی باید از تحصیلات و آگاهی مطلوبی برخوردار باشند تصریح کرد: این افراد باید از آمار و ارقام صنف خود آگاه باشند تا بتوان به صورت منظم اصناف را ساماندهی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر ضروری بودن به روز رسانی اطلاعات اتحادیه‌های صنفی تصریح کرد: اطلاعات باید به صورت دقیق جمع آوری و به صورت منظم به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

وی به تشکیل آخرین جلسه کمیسیون برنامه تنظیم بازار استان قم اشاره بیان کرد: بررسی‌ها نشان داد استان قم در تنظیم بازار توانسته است میان پنج استان‌ دیگر برتر باشد.

عالی‌پور با تاکید بر اینکه نباید از این امتیاز که به دست آورده‌ایم رضایت داشته باشیم گفت: استان قم در زمینه تنظیم بازار باید مقام اول کشوری را از آن خود کند.

وی با تاکید بر اینکه دست یافتن به این مهم غیر عملی نیست ابراز داشت: با نوین سازی اصناف می‌توانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برنامه آمایش سرزمینی که استان قم آن را در دستور کار دارد بیان کرد: برای این مهم باید ابتدا آمار زیرساختی اصناف را به روز کنیم تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

 

*1700 تن برنج زیر قیمت بازار توزیع شد

وی درستی آمار به دست آمده از اصناف را لازمه یک تصمیم‌گیری و ارائه راهکاری درست دانست و گفت: در صورتی که آمار اشتباه باشد به طور یقین نمی‌توان راهکاری درست در جامعه ارائه داد.

عالی‌پور با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در تأمین اقلام مورد نیاز ماه محرم توانست مقام نخست کشوری را کسب کند اضافه کرد: در این مدت هزار و 700 تن برنج زیر قیمت بازار توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق سازمان صنعت، معدن و تجارت برای حضور میلیونی جمعیت در نیمه شعبان به استان قم گفت: این جمعیت معادل جمعیتی است که برای حج در عربستان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تفاوت استان قم با عربستان در این برهه از زمان این است که برای مراسم حج تمام دولت بسیج می‌شوند ولی در اینجا فقط استان قم باید برنامه‌ریزی کند.

وی به دشوار بودن تنظیم بازار برای یک جمعیت سه میلیونی ابراز کرد: در صورتی که آمار و اطلاعات صحیحی از اصناف باشد برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام می‌شود.

انتهای پیام/78005/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول