اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت روز دانشجو

140 دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور دانشجویان و تعدادی از اساتید و هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد سنندج از 140 نفر از دانشجویان برتر این دانشگاه تجلیل شد.

140 دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ظهر امروز در این مراسم 16 آذر را یادآور حماسه دانشجویان سال 32 خواند که علیه استکبار و شیاطین بزرگ ایستادند و در راه دفاع از اعتقادات و باورهای خود به گلوله بسته شدند.

محمدقربان کیانی با اشاره به نگاه ارباب رعیتی موجود در دنیا، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب دانشجویان و جامعه دانشگاهی همواره حامی و پشتیبان باورها و اندیشه‌های انقلابی بوده‌اند و در مقابل نگاه ارباب رعیتی غرب ایستاده‌اند.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان موهبت الهی یاد کرد که ملت و به خصوص دانشجویان و جامعه دانشگاهی موظف به حفاظت از آن هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج سرچشمه بسیاری از حرکت‌های عظیم انقلابی و تحولات مثبت در جامعه را نشات‌گرفته از فعالیت‌های دانشجویی عنوان و اظهار کرد: بیداری اسلامی که امروزه در جهان شاهد آن هستیم و دشمنان و مخالفان اسلام  از آن بیم و هراس دارند جز با حرکت پرشور جامعه دانشگاهی به دست نمی‌آید.

به گفته وی روحیه استکبارستیزی در طول حیات جوامع دانشگاهی بخشی تفکیک‌ناپذیر از دانشجویان است که باید در تمام برهه‌های زمانی با هوشیاری و آگاهی در مقابل استکبار و به منظور رهایی و آزادی از بند استعمار حفظ شود.

کیانی با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه ایران، این محرومیت‌ها را فرصتی مغتنم دانست تا مردم خود را محک بزنند و در مقابل چشم جهانیان سربلند از این تحریم‌ها نجات پیدا کنند.

وی بزرگترین دستاورد انقلاب را وحدت و انسجام ملت عنوان کرد که همه را به همکاری و همدلی و تلاش برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های چشم‌انداز 1404 می‌رساند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج تصریح کرد: روحیه استکبارستیزی همواره در جنبش‌های دانشجویی موج می‌زند و جامعه دانشگاهی با با فعالیت‌های پویا و سازنده خود الگویی را به مردم و بطن جامعه تلقین می‌کنند که پیروی از آن توسعه و رشد پایدار را در همه ابعاد به دنبال خواهد داشت.

کیانی افزود: امروز جهانیان و مخالفان ایران می‌خواهند 16 آذر را از آن خود کنند و به تعبیری دیگری از آن برداشت کنند اما این جنبش جنبشی اسلامی دانشجویی است که همواره بر ترک تاریخ ایران می‌درخشد و پایه‌ایی برای پیروزی آرمان‌ها و اهداف دانشجویی است.

در این مراسم "آسو آژند" نماینده تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بیانیه دانشجویان را قرائت کرد که در آن بیانیه بر بهبود شرایط کتابخانه‌ها، خوابگاه‌ها و وسایل ایاب و ذهاب، ارتقاء سطح علمی اساتید و اجازه فعالیت برای تشکل‌های دانشگاهی تاکید شده بود.

در این بیانیه همچنین بر آزادی بیان و دفاع از آن و حمایت قاطع از حق خواندن و نوشتن به زبان  کردی تاکید شده بود.

مراسم 16 آذر در سالنی کوچک پس از یک ساعت تأخیر در حالی برگزار شد که بیشتر صندلی‌ها را کارمندان دانشگاه و اساتید پر کرده بودند و حضور دانشجویان اندک بود.

خبرنگاران هم برای ورود به برنامه هفت خوان رستم را با ارائه کارت و مدارک سپری کردند.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایا از 140 دانشجوی برتر دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/79004/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول