اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان:

تحقق آرمان‌ها با اعتماد مسئولان به جوانان محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: تحقق آرمان‌ها با اعتماد مسئولان به جوانان محقق می‌شود.

تحقق آرمان‌ها با اعتماد مسئولان به جوانان محقق می‌شود

احمدرضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین دغدغه دانشجویان قشر مذهبی و ولایی، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب از جمله برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نهضت تولید و بومی‌سازی علم، اسلامی کردن دانشگاه‌ها و عدالت‌خواهی آرمان‌گرایی به صورت مطالبه عدالت در همه سطوح است که از نظر رهبری ورود به این حوزه‌ها وظیفه دانشجو است.

وی ادامه داد: با آرمان اسلامی کردن دانشگاه‌ها و بومی سازی علوم انسانی در حال مقابله با سبک زندگی غربی که بر پایه لذت گرایی است هستیم که البته وظیفه اصلی بر عهده پژوهشگران، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه است، اما نقش دانشجو در این زمینه مطالبه‌گر بودن و به دنبال ایجاد سؤال کردن به وسیله کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعاتی مانند حجاب، ازدواج، نحوه شهرسازی اسلامی و موارد دیگر است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبری افزود: بایستی چرایی علوم مختلف را به چالش بکشیم که از داخل آنها تولید علم اتفاق افتد که لازمه بومی کردن علوم انسانی است.

وی با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکلات دانشجویان مطالبه‌گر نبودن آنها است، تصریح کرد: دانشجو زمانی که خودش به دنبال آزاداندیشی نباشد و آن را تنها به یک قالب پرسش و پاسخ محدود کند، سبب جلوگیری از تحقق آزاداندیشی می‌شود.

عباسی گفت: مطلب دیگر مورد تاکید از رفتار و صحبت‌های پیامبر، رهبری و بزرگان، بحث جوان‌گرایی است که متأسفانه مسئولان یا اعتماد به جوان نمی‌کنند و یا اعتماد آنها ظاهری و سطحی است، حتی گاهی نیز وعده وعیدهایی داده می‌شود، اما متأسفانه فاصله زیادی تا عمل دارد.

وی یادآور شد: درست است که امکان دارد، جوانی تجربه کاری نداشته باشد اما باید دانست که جوان آرمان‌گرا است و متأسفانه زمانی که دانشجو را تنها به عنوان اغتشاشگر می‌شناسند و با دید امنیتی به وی می‌نگرند نتیجه آن عدم تحقق آرمان‌ها می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان با توصیه به دانشجویان در شرایط انتخابات افزود: هدایت جریانات جامعه به عهده دانشجو است، به همین دلیل وی باید سیاسی باشد تا ایجاد بصیرت سیاسی در جامعه بکند و اما سیاست زده نشود و وارد بازی‌های سیاسی نشود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول