اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

خواسته مردم مهربان برای شهرستان شدن خواسته به حقی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: خواسته مردم مهربان برای شهرستان شدن خواسته به حقی است هر چند که مردم سراب به این موضوع حساسیت دارند و این اتفاقات طبیعی است ولی در مجموع مردم سراب و مهربان برای من فرقی ندارند.

خواسته مردم مهربان برای شهرستان شدن خواسته به حقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، احمد علیرضا بیگی صبح امروز که به همراه جمعی از معاونان استانداری و مدیران کل استانی برای بررسی مسائل و مشکلات بخش مهربان و همچنین دیدار با مردم به این منطقه سفر کرده بود، در اجتماع بزرگ اهالی شهرها و روستاهای بخش مهربان در مسجد جامع این شهر در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: ما خود را مفتخر به فرهنگ عاشورا می‌دانیم و حیات و زندگی و همه چیز ما در نهضت امام حسین (ع) خلاصه شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی انقلاب اسلامی را متصل و مرتبط با نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: اگر انقلاب اسلامی جاودانه است به خاطر اتصال به نهضت عاشورا است و اگر در مقابل این همه هجمه انقلاب و  جمهوری اسلامی ایران سربلند و  سرپا ایستاده است، به خاطر پشتوانه انقلاب عاشورا و ارتباط با نهضت عاشورا است.

بیگی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا که نشان داد خون بر شمشیر پیروز است، تصریح کرد:  قضیه غزه و فلسطین نیز نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: رژیم اشغالگر قدس به دنبال پیروزی بودند و چهار گزینه برای بدست آوردن پیروزی در دست داشتند و تلاش می‌کردند بر طبل پیروزی بکوبند و بگویند که ما با مسلمانان درگیر شدیم و پیروز شدیم.

بیگی افزود: رژیم جعلی اسرائیل همواره عنوان می‌کرد که به جمهوری اسلامی ایران حمله خواهد کرد و در سال‌های اخیر مدام این حرف را تکرار می‌کردند و گاهی عنوان می‌کردند که به لبنان حمله خواهند کرد و یا به سوریه حمله خواهند کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: رژیم اشغالگر قدس ضعیف‌ترین گزینه را برای حمله انتخاب کردند چرا که حمله به جمهوری اسلامی ایران کار هر کسی نیست و کسی که می‌خواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند اول باید به گلزار شهدای ایران و عظمت جمهوری اسلامی ایران نگاه کند و به نقشه نگاه کنند و بعد به فکر حمله به جمهوری اسلامی ایران باشد.

بیگی با اشاره به انتخاب ضعیف‌ترین گزینه از سوی رژیم اشغالگر قدس برای حمله کردن افزود: آنها غزه را انتخاب کردند که مردم مظلومی داشت واحساس می‌کردند که هیچ حامی هم ندارد، غافل از این که جمهوری اسلامی ایران پشتوانه حرکت مردم فلسطین است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در جریان حمله اسرائیل به غزه، رژیم اشغالگر قدس ضرب 60 ایران را با تمام وجود احساس کرد و موشک‌های فجر پنج که جمهوری اسلامی در اختیار فلسطینیان قرار داده بود تا تل آویو رسید.

بیگی افزود: رژیم اسرائیل در جریان جنگ هشت روزه متوجه شد که غزه با آن همه محاصره به این همه امکانات و انواع موشک دست یافته است و در این صورت حساب جمهوری اسلامی جداگانه است و به راحتی نمی‌توان با ایران درگیر شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در جنگ هشت روزه نه تنها رژیم اشغالگر قدس بلکه تمام دولت‌های حامی این رژیم را شکست داد و جمهوری اسلامی هم در جنگ22 روزه غزه و هم در جنگ 33 روزه لبنان حامی فلسطین و لبنان بود و در هر جا که اسرائیل با مسلمانان درگیر شود ما آنجا حضورخواهیم داشت.

بیگی قدرت جمهوری اسلامی ایران را نه سلاح هسته‌ای و موشک‌های دوربرد بلکه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران  عنوان کرد و افزود: عظمت و قدرت جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی را سر جای خود نشاند و ما باید قدردان عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران باشیم و خداوند متعال را از این بابت شکرگزاری کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود به گفتمان دولت دکتر احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: گفتمان دولت دکتر احمدی‌نژاد بدست آوردن دل مردم است و اگر ثروتی وجود دارد مال مردم است وسیاستگزاری دولت بر این است که زندگی و آینده فرزندان مردم را تامین کند.

پیام محبت مردم را درک کرده‌ایم

بیگی افزود: ما پیام محبت مردم را درک کرده‌ایم و این پیام محبت ما را سر پا نگه داشته است وخوشحالم که چهار بار به بخش مهربان سفر کرده‌ام و در خدمت مردم بوده‌ام و تلاش ما بر این است که امکانات را عادلانه صرف کنیم و عدالت را صرف سیاسی کاری نکنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی دیدارهای چهره به چهره با مردم برگرفته از اعتماد به نفس مسئولان از مردم عنوان کرد و با اشاره به مطرح شدن برخی مشکلات تاکید کرد: برای شهرستان شدن  نمی‌توان تمام خدمات را انکار کرد چرا که مسیری که تاکنون طی شده قابل توجه بوده است.

بیگی افزود: خواسته مردم مهربان برای شهرستان شدن خواسته به حقی است هر چند که مردم سراب به این موضوع حساسیت دارند و این اتفاقات طبیعی است و زمانی هم که اردبیل از تبریز جدا می‌شد از این حساسیت‌ها در تبریز وجود داشت و تبریز عکس‌العمل نشان می‌داد ولی باید توجه داشت که اردبیلی‌ها نیز به دنبال رفاه و آسایش بیشتر بودند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: وقتی از جهت سیاسی این واقعیت بوجود آمده است که مهربان باید شهرستان شود باید این اتفاق صورت گیرد.

بیگی افزود: اگر اردبیل از تبریز جدا نمی‌شد این همه پیشرفت نمی‌کرد ومردم سراب هم باید کلاه خود را قاضی کنند و متوجه این موضوع باشند که دولتمردان باید به خواسته‌های مردم توجه کنند و امکان رشد، توسعه وسعادت مردم را فراهم کنند که حق همگانی است.

خوشبختی ما نباید منجربه بدبختی دیگران شود

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: خوشبختی ما نباید منجربه بدبختی دیگران شود.

بیگی افزود: من به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی موضوع شهرستان شدن مهربان را شهادت داده و به وزیر کشورنامه نوشته‌ام که این موضوع تحقق یابد، چرا که خود را متعلق به این مردم می‌دانم ومردم سراب و مهربان برای من فرقی ندارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: من نمی‌توانم به چشم مردم مهربان نگاه کنم و بگویم خدمتگزار شما هستم و اگر آنها به من بگویند خداآفرین با آن مشخصات فرمانداری شد و چرا  ما نمی‌توانیم فرمانداری شویم من نمی‌توانم جوابی بدهم.

بیگی افزود: حتی من در پیگیری‌های نماینده محترم کلیبر برای ارتقای بخش هوراند به شهرستان گفته‌ام  که این کار باید با ارتقای بخش مهربان به فرمانداری همزمان صورت گیرد و من این موضوع را از هیئت دولت خواسته‌ام.

تامین منافع ما نباید به منافع دیگران لطمه بزند

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: همگی باید یک دل خواسته مردم را دنبال کنیم ومحکم این حقانیت را گواهی کنیم و به دنبال رفاه و آسایش مردم باشیم و مجدداً تاکید می‌کنم مردم سراب و مهربان برای من فرقی ندارد و کار دولت جمهوری اسلامی اهدای خوشبختی به مردم است و من نیز این کار را انجام خواهم داد.

بیگی گفت: ما باید به مسئولان خود اعتماد کنیم و تامین منافع ما نباید به منافع دیگران لطمه بزند وهمگی متفق القول به مسئولان اعتماد کنیم که حرکت مسئولان کسب رضای الهی است که رضایت مردم نیز در کسب رضای الهی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ما باید وظیفه خود را انجام دهیم وشاید در این میان کسی از ما خوشش بیاید و کسی هم خوشش نیاید.

انتهای پیام/60008/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول