اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

کندوان به ثبت جهانی نزدیک می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از تکمیل پرونده روستای صخره‌ای کندوان برای معرفی به سازمان یونسکو به عنوان نامزد ثبت در فهرست آثار جهانی کشورمان در سال 2014 خبر داد.

کندوان به ثبت جهانی نزدیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این لوح افتخار در هر دوره جشنواره برند در گردشگری به نام آوران خلاقیت در مهندسی برند کشور اعطا می‌شود.

وی افزود: بر اساس بررسی هیئت داوران سومین جشنواره برند در گردشگری، هتل صخره‌ای لاله کندوان آذربایجان‌شرقی به دلیل اقدامات و فعالیت‌های خلاقانه در مهندسی برند، حائز شرایط شاخص‌های تعیین شده برای دریافت این لوح افتخار شناخته شده است.

محمدی اضافه کرد: با بهره‌برداری از بخش‌های جدید این هتل در تابستان امسال، اکنون مجموع اتاق‌های صخره‌ای آن به 25 سوئیت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کافی‌شاپ دالانی صخره ای، سالن کنفرانس صخره‌ای و کران صخره‌ای مدیریت را از دیگر بخش‌های این هتل کم نظیر عنوان کرد.

محمدی کندوان را روستایی تاریخی و گردشگری توصیف کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ وجود قابلیت‌های گردشگری و آثار تاریخی فراوان، جزو معدود استان‌های کشور است که تمام شاخص‌های جذب گردشگر را یک جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: حذف بناهای غیرمجاز و انتقال ساکنانش به روستای جدید، سازگار کردن تاسیسات آب و برق با منظر روستا، کف‌سازی شش هزار متر مربع از روستا و مرمت حمام و مسجد صخره‌ای روستای کندوان از جمله اقدامات انجام یافته در این روستای بی‌نظیر به شمار می‌رود.

محمدی همچنین از تکمیل پرونده روستای صخره‌ای کندوان برای معرفی به سازمان یونسکو به عنوان نامزد ثبت در فهرست آثار جهانی کشورمان در سال 2014 خبر داد.

وب سایت تخصصی اطلاع رسانی روستای تاریخی و گردشگری کندوان به نشانی www.kandovan.org به معرفی دقیق جاذبه ها، جغرافیا، صنایع دستی، امکانات رفاهی و اقامتی و فرهنگ این روستا پرداخته و از امکاناتی نظیر پانورامای کلی روستا و تور مجازی برخوردار است.

انتهای پیام/60001/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول