اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

اقتدار ملی نیازمند تقویت بیشتر آموزه‌های دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرند گفت: اقتدار ملی نیازمند تقویت بیشتر آموزه‌های دینی است.

اقتدار ملی نیازمند تقویت بیشتر آموزه‌های دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، عصر امروز هجدهمین دوره مسابقات قرآن و هجرت دانشجویان و اساتید مراکز آموزش عالی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مرند نیز برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که به صورت کتبی بود بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان شهرستان مرند حوزه علمیه در 10 رشته تفسیر قرآن کریم، سیره ائمه معصومین (ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا، نماز، حفظ و ترجمه قرآن کریم به انگلیسی، احکام خواهران، احکام برادران، شرح زندگی پیامبر اکرم (ص)، حفظ و ترجمه قرآن کریم به فارسی و نهج‌البلاغه در محل دانشگاه آزاد اسلامی مرند برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امام جمعه مرند در حاشیه بازدید از این مسابقات به خبرنگار فارس گفت: ترویج فرهنگ قرآن و قرآن‌خوانی در جامعه و عمل کردن به دستورات قرآن که توسط پیامبران نازل شده در گرو عمل به احکام الهی است.

وی تصریح کرد: هرچه آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه به خصوص در بین نسل جوان بیشتر گسترش یابد باعث تقویت فکری و معنوی آنان به سوی کمال و خوشبختی خواهد شد.

نعمت‌زاده در ادامه اظهار کرد: دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه هرچه بیشتر با سیره ائمه معصومین (ع) و زندگانی پیامبران آشنایی پیدا کنند در ترقی علم نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی که توسط دشمنان اسلام در مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس پیش‌بینی شده، یقیناً شکست خواهد خورد و دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

امام جمعه مرند، قرآن را بهترین وسیله برای هدایت انسان‌ها به سوی کمال و خوشبختی دانست و گفت: در این برهه از زمان دانشجویان و دانش‌آموخته‌گان برای نشان اقتدار ملی و مذهبی نیاز به تقویت بیشتر آموزه‌های دینی و نماز دارند و این را باید مسئولان فرهنگی مورد توجه قرار داده و سرمایه‌گذاری بیشتری برای نسل آینده داشته باشند.

انتهای پیام/60009/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول