اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد

شناسایی 40 بیمار مبتلا به ایدز در ‌همدان/رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت همدان گفت: در شش ماهه نخست امسال‌، 40 بیمار مبتلا به ایدز در این شهرستان ‌شناسایی شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 50 درصدی داشته و تعداد مبتلایان به 376 مورد رسید.

شناسایی 40 بیمار مبتلا به ایدز در ‌همدان/رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی ابراهیم‌زاده بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار کرد: آمار انتقال ویروس ایدز از روش تزریقی و اعتیاد به سمت روابط جنسی افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: این مسئله زنگ خطر بزرگی برای مسئولان و متولیان در حوزه بهداشت است و باید در این زمینه بسیار هوشیار عمل کرد.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت همدان افزود: در شش ماهه نخست سال 91، 40 بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان همدان شناسایی شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 50 درصدی داشته و تعداد مبتلایان به 376 مورد رسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 26 نفر از مبتلایان زن و 343 نفر نیز مرد هستند و 94 درصد آن ها بین 15 تا 44 سال سن دارند.

ابراهیم‌زاده در خصوص آمار راه‌های انتقالی ویروس ایدز گفت: 41 درصد اعتیاد تزریقی، شش درصد رابطه جنسی، 0.8 درصد از طریق خون و فرآورده‌های خونی، 1.2 درصد مادر به جنین و 49 درصد نامعلوم گزارش شده که طبق نظر کارشناسان بیشترین درصد نامعلوم نیز از طریق روابط جنسی مبتلا شده‌اند.

وی از اختصاص شماره تلفن 09686 برای مشاوره بیماران مبتلا به ایدز خبر داد و بیان کرد: باید برای معرفی این شماره به همشهریان اقدامات بیشتری انجام شود زیرا تعداد بسیار کمی از آن اطلاع دارند.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت استان همدان افزود: در شش ماهه نخست امسال یک هزار و 500 تماس با این شماره انجام شده که یک سوم افراد تماس گیرنده متأهل هستند که این موضوع نکته قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به ایدز قطعی و بر اساس آزمایشات دقیق است، گفت: از 376 مورد مبتلا به ویروس اچ آی وی 121 نفر وارد مرحله ابتلا به ایدز شده‌اند که ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه داروی این بیماران است که هزینه بسیار بالایی برای جامعه دارد.

ابراهیم‌زاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: آزمایش و مشاوره خدمات ایدز رایگان بوده و اسامی افراد مبتلا به دلایل اخلاقی محرمانه است.

انتهای پیام/2499/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول