اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد در اصفهان:

دولت باید آغازگر اقتصاد مقاومتی باشد

خبرگزاری فارس: دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد در اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی باید از خود دولت آغاز شود.

دولت باید آغازگر اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرحسین خطیب‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با انتقاد شدید نسبت به نبود ثبات در کشور افزود: کشور با کمبود قوانین مواجه نیست بلکه در مرحله اجرای آن به شدت ضعف دارد.

وی با اعلام این که اکثر صنایع کشور دچار بحران هستند و یا به صورت کج دار و مریض روزگار می‌گذرانند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با سازمان‌ها و ادارات فربه‌ای که هر کارِ امروز را به فردا مؤکول می‌کنند، محقق نمی‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد در اصفهان با طرح این سؤال که اقتصاد تولید محور در کجای سیاست‌های کشور قرار دارد، بیان کرد: طی 20 روز قانون صادرات و واردات کشور 26 بار تغییر کرده و سیاست‌های دستوری جای برنامه‌ریزی بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا را گرفته است. 

وی تأکید کرد: در کشور، کمبود قانون وجود ندارد اما قانون‌ها شبیه قالب‌های یخی شده‌اند که دست به دست شده و قبل از آن که از مقامات بالادست به پایین و صنایع برسند، آب می‌شوند. 

خطیب‌زاده نبود آمار را معضل اصلی در برنامه‌ریزی‌ها خواند و گفت: بدون آمار نمی‌توان شاخص‌های تولید و مصرف در هر بخش را مشخص کرد اما در حال حاضر در هر موضوعی که وارد شویم، با آمارهای متنوع و متفاوتی روبرو خواهیم شد که هیچ یک قابل استناد نیست. به همین دلیل تولیدات کشور بدون هیچ گونه مبنایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که زیرساخت و امکانات لازم برای حمل و نقل وجود ندارد، چگونه می‌توان به خام فروشی انتقاد کرد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول