اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

/نگاهی به اخبار افغانستان در 24 ساعت گذشته/

«ائتلاف ملی» افغانستان نسبت به تقلب در انتخابات هشدار داد

خبرگزاری فارس: اظهارات سخنگوی ائتلاف ملی در خصوص احتمال تقلب در انتخابات، کشته شدن یک مقام طالبان و دیدار رئیس شورای عالی صلح با یک مقام فرانسوی از اخبار کوتاه افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

«ائتلاف ملی» افغانستان نسبت به تقلب در انتخابات هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان ضمن هشدار به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، دولت افغانستان را به تقلب سازمان یافته در انتخابات متهم کرد.

«فاضل سنچارکی» در گفت‌وگو با روزنامه «آرمان ملی» افغانستان بیان داشت: دولت تلاش می‌کند تا نهادهاى انتخاباتى از جمله کمیسیون انتخابات را در کنترل داشته باشد.

سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان به رهبری «عبدالله عبدالله» افزود: دولت افغانستان در صدد است تا دست به تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور بزند.

وی ضمن هشدار به تقلب در انتخابات گفت: این امر برای آینده افغانستان فوق‌العاده خطرناک است.

سانچارکی خاطرنشان کرد: اگر انتخابات ریاست جمهوری آینده با تقلب همراه شود، ملت افغانستان این خیانت را تحمل نکرده و از حقوق خود دفاع خواهند کرد.

وی با بیان این که بعید نیست با تقلب سازمان یافته در انتخابات، کشور وارد بحران خونین شود، گفت: در این صورت مسئولیت مستقیم متوجه حامد کرزی خواهد بود.

رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته در نشستی با شماری از اعضای اپوزیسیون دولت از جمله عبدالله عبدالله در خصوص برگزاری انتخابات رایزنی کرد.

بر اساس قانون اساسی افغانستان و اعلام کمیسیون انتخابات این کشور، انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان در شانزدهم فروردین سال 1393 برگزار خواهد شد.

معاون والی نمادین طالبان در ولایت «کاپیسا» کشته شد

«روشنا خالد» سخنگوی والی کاپیسا در شرق افغانستان از کشته شدن معاون والی نمادین طالبان خبر داد.

وی امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان داشت که این مقام طالبان با یک فرمانده و پنج عضو دیگر این گروه در عملیات نیروهای افغان در منطقه «سیاه‌گرد» ولایت کاپیسا کشته شد.

فرانسه از مذاکرات صلح افغانستان حمایت کرد

«صلاح‌الدین» ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان با مشاور امنیتی و دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه در کاخ «الیزه» دیدار کرد.

به گزارش تلویزیون «نور» افغانستان، مشاور امنیتی رئیس جمهور فرانسه در دیدار با ربانی از روند مذاکرات صلح افغانستان به رهبری شورای عالی صلح افغانستان حمایت کرد.

در این دیدار، رئیس شورای عالی صلح افغانستان، همکاری جامعه جهانی به ویژه کشورهای منطقه را در روند صلح، به سود صلح جهانی دانست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول