به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیاکبر عصارنیا ظهر امروز در گردهمایی کارشناسان فرهنگی شهرداری مراکز استانها و اختتامیه جشنواره شهر فرهنگ، شهر بهشت در محل سالن اجتماعات هتل آسیا اظهار داشت: در فضای مدیریت شهری ارائه محصول فرهنگی به تنهایی و بدون ارائه کار فرهنگی کارآمد نیست.
وی افزود: شهرداریها نباید محصول فرهنگی تولید کنند و فقط تولید این محصولات با دو شرط تولید آثار فاخر و تولید محصول فرهنگی از درون یک برنامه فرهنگی امکانپذیر است.
عصارنیا با بیان اینکه متولیان امور شهری باید به تولید برنامه فرهنگی بپردازند خاطر نشان کرد: محصول فرهنگی تولید شده توسط شهرداری باید بر مبنای برنامه فرهنگی و جهت ارتقای مدیریت شهری باشد.
وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در شهرداری مشهد تمرکز عمده بر گسترش پارکهای موضوعی دارد و این نکته قابل ذکر است که محصول فرهنگی باید مبنای مشخص داشته باشد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: تولید آثار فاخر و ارزشمند نیز در زمره ارائه آثار هنری و فرهنگی شهرداری بهشمار میرود و توجه به این نکته که محصول فرهنگی بتواند به تنهایی قابلیت اثربخشی داشته باشد امری ضروری است.
مظفری یادآور شد: المانهای شهری مشهد در بزرگترین دستاورد خود سبب نشاط اجتماعی و ایجاد گفتمان نشاط و موضوع محور در میان شهروندان شد.
انتهای پیام/70004/خ/د1000