اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از فروش احتمالی ورزشگاه نقش جهان

یکشنبه سرنوشت‌ساز برای اصفهان / تصمیم جدی فولاد مبارکه برای ساخت ورزشگاه نقش جهان

خبرگزاری فارس: در حالی که گره کور ورزشگاه نقش جهان سال‌هاست به هیچ دندانی باز نمی‌شود، مطرح شدن بحث فروش این ورزشگاه به شرکت فولاد مبارکه ورزش دوستان اصفهانی را چشم انتظار جلسه روز یکشنبه هیئت دولت و موافقت یا مخالفت احتمالی آنها با فروش نقش جهان کرده است.

یکشنبه سرنوشت‌ساز برای اصفهان / تصمیم جدی فولاد مبارکه برای ساخت ورزشگاه نقش جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سفر رئیس جمهوری ایران به اصفهان که با محوریت بازدید و افتتاح طرح‌های شرکت فولاد مبارکه صورت گرفته بود، در حوزه ورزش نیز بی‌نصیب نماند و محمود احمدی‌نژاد در نخستین مقصد سفر خود به اصفهان دوشنبه شب در ورزشگاه نقش جهان حضور یافت.

احمدی‌نژاد در جریان بازدید از این ورزشگاه مدعی شد این ورزشگاه مربوط به دولت دهم یا دولت‌های گذشته نیست بلکه به تمام مردم ایران تعلق دارد و باید در اسرع وقت تکمیل شود.

وی نقش جهان را بزرگ‌ترین پروژه ورزشی در سطح کشور دانست و تاکید کرد: این پروژه در زمره طرح‌های مهر ماندگار قرار دارد و اعتبار آن از سوی ریاست جمهوری تأمین می‌شود.

* بودجه ورزشگاه به اصفهان می‌رسد

توجه رئیس جمهور به ورزشگاه نقش جهان در بازدید وی از این ورزشگاه خلاصه نشده و وی در جریان بازدید از شرکت فولاد مبارکه بحث پیشنهاد شرکت فولاد مبارکه برای خرید ورزشگاه نقش جهان را مطرح کرد.

احمدی‌نژاد در این باره گفت: مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اعلام آمادگی کرده ورزشگاه نقش‌جهان را خریداری کند و اگر این اتفاق صورت بگیرد و ورزشگاه به فروش برسد، بودجه آن به خود اصفهان می‌رسد، در حالی که اگر فروش انجام نشود، بودجه باید از خزانه به اصفهان برسد.

* تصمیم جدی فولاد مبارکه برای ساخت ورزشگاه نقش جهان / هنوز قیمتی پیشنهاد نداده‌ایم

مطرح شدن پیشنهاد خرید ورزشگاه نقش جهان از سوی رئیس جمهور، ابهاماتی را در مورد نحوه خرید و قیمت پیشنهادی به وجود آورده است اما مدیرعامل شرکت فولادمبارکه مدعی شد هیچ مبلغی را برای خرید ورزشگاه نقش جهان به هیئت دولت پیشنهاد نکرده است.

محمدمسعود سمیعی‌نژاد در مورد تصمیم شرکت فولاد مبارکه برای خرید این ورزشگاه تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های اجتماعی مجموعه فولاد مبارکه اصفهان و همچنین وجود باشگاه سپاهان که از بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور است، تصمیم گرفتیم مشارکت جدی در ساخت و تجهیز ورزشگاه نقش جهان داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا با توجه به مشکلاتی که در گذشته بر سر راه ساخت و ساز این ورزشگاه بوده و نیاز جدی که به بهره‌برداری از ورزشگاه حس می‌شود، پیشنهادی را به هیئت دولت ارائه کردیم تا مالکیت ورزشگاه نقش جهان به مجموعه فولاد مبارکه سپرده شود.

* سرنوشت نقش جهان در گروه تصمیم هیئت دولت

ورزشگاه نقش جهان با وسعت یک‌هزار و 100 هکتار در شمال شرقی اصفهان واقع و عملیات ساخت آن از سال 1374 آغاز شده است که تکمیل نهایی آن هنوز هم به انجام نرسیده است.

استادیوم فوتبال در حال ساخت نقش جهان به صورت بیضی شکل و در دو طبقه طراحی شده و گنجایش طبقه اول آن 42 هزار نفر و گنجایش طبقه دوم آن 33 هزار نفر پیش‌بینی شده است که در صورت تکمیل فاز دوم به یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های کشور تبدیل می‌شود.

تاکنون برای این ورزشگاه 36میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 30 میلیارد تومان دیگر نیاز است و به نظر می‌رسد در صورت فروش آن به شرکت فولاد مبارکه، تکمیل ورزشگاه سرعت بیشتری پیدا کند.

قرار است یکشنبه هفته آینده در جلسه هیئت دولت بحث خرید ورزشگاه نقش‌جهان توسط فولاد مبارکه مطرح شود و در صورتی که مصوبه آن به تصویب هیئت وزیران برسد، پول خرید آن به اصفهان برسد.

با این حال ابهامات زیادی در مورد وضعیت فعلی ورزشگاه و فروش آن وجود دارد و مشخص نیست که تسویه حساب با معارضان بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خواهد بود یا به فولاد مبارکه سپرده می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول