اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی:

هدف اسرائیل از شهرک‌سازی‌های اخیر انتقام‌گیری از اوباماست نه فلسطینی‌ها

خبرگزاری فارس: سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد،‌ پس از آنکه مشخص شد هدف اسرائیل از شهرک‌سازی در منطقه «ای وان»، انتقام‌گیری از رئیس جمهور آمریکاست، نه فلسطینی‌ها،‌ واشنگتن بسیار عصبانی شده است.

هدف اسرائیل از شهرک‌سازی‌های اخیر انتقام‌گیری از اوباماست نه فلسطینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نوشته روزنامه «هاآرتص»، دولت آمریکا پس از آنکه متوجه شد تصمیم اسرائیل برای شهرکسازی در منطقه‌ای موسوم به «ای وان» به خاطر انتقام‌گیری از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته آنهم به خاطر اینکه او از پذیرش نامه سال 2004 شارون-بوش درباره شهرک‌سازی خودداری کرده، انتقادات خود از اسرائیل را تشدید کرد.

بر اساس این گزارش، «دان کورتزر»،‌ سفیر سابق آمریکا در اسرائیل در این باره به روزنامه هاآرتص گفت: پس از آنکه یک مقام اسرائیلی اظهار داشت، «از آنجائیکه دولت اوباما از تایید نامه 2004 بوش خودداری کرده است، ما دیگر احساس نمی‌کنیم باید به هیچ یک از تعهدات در زمینه شهرکسازی در «ای وان» پایبند باشیم»، دولت آمریکا خشمگین شده است.

وی افزود: این اظهارنظر برای واشنگتن به این معناست که اسرائیل منتظر فرصتی است تا این کار (شهرکسازی) را انجام دهد و همچنین این اقدام برای عصبانی کردن دولت آمریکا طراحی شده است.

کورتزر که در حال حاضر، استاد مطالعات سیاسی خاورمیانه در دانشگاه پرینستون است، گفت: اسرائیل می‌توانست بیان کند که پروژه شهرکسازی ای وان صرفا در مرحله طراحی قرار دارد اما سخنان آن مقام اسرائیلی نشان از چیز دیگری دارد. در واقع، این کاری است که چهار سال است اسرائیلی‌ها قصد انجام آن را داشتند. شهرکسازی در ای وان صرفا انتقام‌گیری از سازمان ملل نیست بلکه انتقام‌گیری از آمریکا نیز محسوب می‌شود.

طبق برخی گزارش‌ها،‌ اسرائیل ساعاتی پس از آنکه فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد موقعیت یک ناظر غیر عضو را به دست آورد، اجازه کار ساختمانی را داد. رسانه‌های اسرائیل از برخی طرح‌های جدید اسکانی در ای وان گزارش دادند که یک منطقه مورد دعوا در ساحل غربی دریای اردن و در کرانه شرقی بیت‌المقدس است که در صورت اجرایی شدن، کرانه باختری به دو بخش تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول