اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گسترش شهرک‌سازی داد اسرائیلی‌ها را هم در آورد

خبرگزاری فارس: چند مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، از تصمیم تل آویو برای ساخت 3000 شهرک اسرائیلی در قدس و کرانه باختری انتقاد کردند.

گسترش شهرک‌سازی داد اسرائیلی‌ها را هم در آورد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابق»، چند مقام در وزارت خارجه اسرائیل از تصمیم تل آویو برای ساخت 3000 واحد مسکونی در قدس و کرانه باختری انتقاد کرد و تأکید کردند اسرائیل باید از تصمیم سازمان ملل برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان «کشور ناظر غیر عضو» در سازمان ملل، نهایت استفاده را کرده و از این طریق پیام خود را به جهان برساند.

مقامات اسرائیلی تأکید کردند، طرح تل آویو برای ادامه شهرک سازی، نگاه‌ها را به سوی رفتارهای غیر قانونی اسرائیل در صحنه بین المللی معطوف کرده است.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد، با نگرانی و ناامیدی تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک‌های جدید در قدس شرقی و کرانه باختری را پیگیری می‌کند.

وی تأکید کرد شهرک سازی‌های اسرائیل،بر خلاف قوانین بین المللی است و تصمیم اسرائیل برای ساخت 3000 واحد مسکونی جدید، «تیر خلاصی به فرصت‌های باقی مانده برای حل بحران میان فلسطین و اسرائیل است.»

این اقدام اسرائیل حتی واکنش متحدین اروپایی این رژیم را به همراه داشته و دو کشور فرانسه و انگلیس قصد دارند سفرای خود در اعتراض به این اقدام اسرائیل از تل آویو فرا بخوانند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول