اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی خبر داد

بخشودگی بیش از 97 میلیارد ریال عوارض واحدهای شهری در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: عوارض شهرداری واحدهای مسکونی شهری در مناطق زلزله‌زده به ارزش 97 میلیارد و 296 میلیون ریال دریافت نشد.

بخشودگی بیش از 97 میلیارد ریال عوارض واحدهای شهری در مناطق زلزله‌زده

خلیل ساعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این میزان بخشودگی در قبال صدور پروانه ساختمانی برای 4 هزار واحد با بیش از 542 متر زیربنا توسط شهرداری‌ها بدون دریافت عوارض فراهم شده است.

وی افزود: از 4 هزار واحد اشاره شده، 2 هزار و 111 واحد تعمیری با حدود 301 متر زیربنا و یک‌هزار و 852 واحد احداثی با 241 هزار متر زیربنا از بخشودگی عوارض شهرداری که برای مناطق زلزله‌زده تصویب شده استفاده کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی این آمار را مربوط به شهرهای اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و شهرهای تابع آن بخشایش، کلوانق، خواجه و زرنق اعلام کرد و گفت: از کل واحدهای آسیب دیده در این شهرها بیش از 11 هزار واحد با 6 هزار و 715 واحد احداثی و 4 هزار و 613 واحد تعمیری به ثبت رسیده است.

ساعی در مورد آمار تفکیکی شهرهای یاد شده گفت: در شهر اهر از 4 هزار و 160 واحد احداثی و یک هزار و 695 واحد تعمیری برای 750 واحد احداثی با 90 هزار متر زیربنا پروانه صادر شده است.

وی با اشاره به شهر ورزقان تعداد واحدهای احداثی این شهر را 830 مورد و واحدهای تعمیری را 504 واحد اعلام کرد که برای 35 واحد احداثی و تمام واحدهای تعمیری آن پروانه صادر شده است.

ساعی واحدهای احداثی و تعمیری هریس و شهرهای تابع را به ترتیب یک‌هزار و 675 واحد احداثی و یک‌هزار و 816 واحد تعمیری عنوان کرد و ادامه داد: در مجموع برای یک‌هزار و 17 واحد احداثی و یک‌هزار و 407 واحد تعمیری پروانه ساختمانی از سوی شهردارها صادر شده است.

وی هریس را تنها شهری اعلام کرد که تمام پروانه‌های آن در بخش احداثی با 500 واحد و در بخش تعمیری با 736 واحد صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: در شهر کلیبر نیز از 50 واحد احداثی و 600 واحد تعمیری به ترتیب برای 50 واحد احداثی و 200 واحد تعمیری پروانه صادر شده است.

ساعی درباره نبود آمار چهار شهر از جمله تبریز که قبلاً از وارد آمدن خسارت بر واحدهای شهری آنها در اثر زلزله 21 مرداد خبر داده شده بود، گفت: شهرهایی که در آمار اشاره نشده است هنوز به امر بازسازی واحدهای آسیب دیده ورود نکرده‌اند.

در بخش مسکن شهری در اثر زلزله 21 مرداد‌ماه بیش از یک‌هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است که بیشترین میزان خسارت مربوط به شهرستان‌های اهر با 590 میلیارد ریال، هریس با 250 میلیارد ریال، ورزقان با 200 میلیارد ریال و تبریز با 100 میلیارد ریال است. 

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول