اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان:

تجمل‌زدگی موجب کاهش ارتباطات اجتماعی شده است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تجمل‌زدگی در جامعه امروز ایرانی، موجب کاهش ارتباطات اجتماعی بین افراد شده است.

تجمل‌زدگی موجب کاهش ارتباطات اجتماعی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی در گردهمایی پاسداران نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان که در سالن اجتماعات این نمایندگی برگزار شد، اظهار داشت: نیاز روحی و جسمی افراد خانواده در اولویت قرار دارد و مهم‌تر از نیاز جسمی، نیاز روحی و عاطفی انسان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اخلاق، مهم‌ترین و اساسی‌ترین بنیان خانواده بوده و اگر اخلاق خوب باشد، انسان در دنیا و آخرت عاقبت به خیر است.

رعایتی با بیان اینکه انسان خوش‌اخلاق مورد توجه اطرافیان است، افزود: یکی از مصادیق خوش‌خلقی، دید و بازدید و عیادت از همدیگر است و همین موضوع موجب انس و الفت بین افراد جامعه خصوصاً دین‌داران می‌شود.

وی اضافه کرد: تغییر سبک زدگی، دور شدن از الگوهای اسلامی و تجمل‌زدگی موجب کاهش ارتباطات اجتماعی شده و از این رو، صله رحم کاهش یافته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان نخستین راه دستیابی به اخلاق اسلامی را معرفت و شناخت اخلاق حسنه عنوان کرد و افزود: شناخت اخلاق یعنی اینکه انسان بتواند بین اخلاق حسنه و اخلاق زشت، تفکیک قائل شود.

رعایتی افزود: دومین گام برای دستیابی به اخلاق اسلامی، اعتقاد به تأثیرگذاری اخلاق اسلامی است و باور و اعتقاد به اخلاق اسلامی، انسان را به پیاده‌ساری افعال اخلاقی تهییج می‌کند.

وی سومین گام متخلق شدن به اخلاق اسلامی را عملی‌سازی اخلاق اسلامی دانست و گفت: اگر اعمال انسان توأم با اخلاق اسلامی باشد، آنگاه در مسیر تعالی راه خواهد پیمود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: پاسدارن به عنوان مدافعان ارزش‌های الهی باید آراسته به اخلاق اسلامی باشند و در این مسیر از مبانی دینی، نظیر قرآن، نماز و سیره‌ اهل بیت(ع) بهره بگیرند.

وی تأکید کرد: تداوم و استمرار عمل اخلاقی، مهم‌تر از متخلق شدن به اخلاق اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مراسم در قالب طرح ارتقای شایستگی پاسداران نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/22492/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول