اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی نکا خبر داد

تجهیز راهدارخانه‌های منطقه هزارجریب نکا

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی نکا گفت: تجهیز راهدارخانه‌های مناطق هزارجریب نکا در لای و استخرپشت از جمله برنامه‌های مقابله با مشکلات فصل سرماست که با دقت و سرعت تجهیز می‌شوند.

تجهیز راهدارخانه‌های منطقه هزارجریب نکا

علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا افزود: ایجاد راهدارخانه دائم در منطقه «پجت» هزارجریب از جمله برنامه‌های در دست اقدام ما در سال جاری است که به این ترتیب 3 راهدارخانه در لایی، استخرپشت و پجت تجهیز و راه‌اندازی می‌شوند.

وی اظهار داشت: در بخش راه‌سازی تلاش‌های خوبی انجام شده است و پروژه‌های مناسبی را در بخش راه روستایی و به‌ویژه در مناطق بالادست برای جلوگیری از رانش در دست اقدام داریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: بهسازی راه‌ها، آسفالت مناطق پرخطر و همچنین اجرای عملیات مختلف در جلوگیری از رانش در مسیرهای مورد نظر رانشی در گذشته از جمله اقدامات انجام شده ما بوده است.

صادقی یادآور شد: برای بهبود وضع تردد وسائط نقلیه نیز این اداره با هماهنگی انجام شده بیش از 100 تن نمک در مناطق برف‌خیز و روستایی بالادست آماده کرده که با بارش برف و بر اساس ضرورت در محل‌های مورد نظر تعبیه شده در مناطق و راه‌های روستایی قرار داده می‌شود.

رئیس راه و شهرسازی نکا ادامه داد: از اهم فعالیت‌های امسال این اداره، بهبود راهدارخانه‌ها در مناطق روستایی کوهستانی مناطقی مانند استخرپشت و لائی بوده است.

صادقی گفت: بهبود وضع آبروها و پل‌ها در این مناطق روستایی بالادست از دیگر برنامه‌هایی است که برای جلوگیری از سیل و سیلاب در منطقه انجام شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده نمایندگانی از پلیس راه، جمعیت هلال احمر و اداره راه و شهرسازی به صورت مجتمع در روستاهای کوهستانی هزارجریب به‌زودی مستقر می‌شوند و همچنین از ماشین‌آلات سنگین شرکت نکاچوب به منظور مقابله با بحران‌هایی مانند بسته شدن راه و معابر راه روستایی استفاده می‌شود.

رئیس راه و شهرسازی نکا بیان داشت: مقابله با مواردی از قبیل رانش و لغزش زمین در مناطق مستعد و بالادست هزارجریب از جمله مواردی است که در فصل سرما باید مورد توجه قرار گیرد.

صادقی ادامه داد: در سال جاری با بارندگی‌ها، شاهد رانش‌های مختلفی در روستاهای منطقه بودیم که تردد را با مشکل مواجه ساخت و همچنین راه ارتباطی روستایی منطقه را مختل کرد.

وی گفت: بر اساس اعلام مسئولان بارش باران، جاری شدن سیل در شهرستان و همچنین رانش زمین در مناطق هزارجریب نکا در سال جاری بالغ بر 70 میلیارد ریال خسارت بر راه، ابنیه و تجهیزات و امکانات، منازل، زمین‌های کشاورزی و... وارد کرده است که باید با چاره‌اندیشی و پیشگیری از هم‌اکنون از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنیم.

صادقی افزود: در جلساتی که انجام شده با هماهنگی ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، شرکت نکاچوب و بخشداری هزارجریب هماهنگی‌های لازم برای مقابله با موارد بحرانی و مشکلات در فصل سرما انجام شده است.

انتهای پیام/86002/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول