اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس:

وظیفه استانداری‌ها تیمداری نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه از محل بودجه کل کشور به ورزش حرفه‌ای گفت: وظیفه دولت و به تبع آن استانداری‌ها تیمداری نیست.

وظیفه استانداری‌ها تیمداری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امیر رئوف اظهار داشت: فوتبال در مقایسه با بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر به دلایل مختلف، از هزینه‌های بسیار سنگینی برخوردار است تا جایی که هزینه سالانه یک تیم فوتبال در سطح معمولی معادل و یا حتی بیشتر از کل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی افزود: همین موضوع بیانگر این واقعیت است که مدیران این رشته ورزشی باید به دنبال راهکارهای جدید در حوزه مدیریت مالی مجموعه‌های در سرپرستی خود باشند.

رئوف با اشاره به ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه از محل بودجه کل کشور به ورزش حرفه‌ای، گفت: بر اساس مفاد ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است.

وی با بیان این موضوع که نوع نگاه مسئولان فارس حمایت از ورزش این استان است و افتخارات کسب شده در عرصه‌های ملی و بین‌المللی گواهی بر این موضوع است، گفت: استانداری فارس در حد مقدورات و در چارچوب قوانین موضوعه کشور از هیچ‌گونه حمایت در زمینه رفع مشکلات و نارسائی‌های تیم‌های ورزشی این استان دریغ نمی‌کند که تاکنون نیز چنین بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با تأکید بر اینکه مدیریت ارشد این استان همواره در پیگیری و رسیدگی به مشکلات جامعه ورزش از جمله تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، اهتمام ویژه‌ای داشته است، افزود: استانداری فارس در سال جاری بین تیم‌های فوتبال این استان تنها به باشگاه فوتبال فجر شهید سپاسی کمک‌هایی را ارائه کرده و انتظار این است که مدیران و هیئت مدیره تیم‌های ورزشی مسائل و مشکلات خود را متوجه سایر دستگاه‌های یا نهادها ندانند.

این مسئول ادامه داد: برای حل و فصل و مرتفع شدن این گونه مباحث با بهره‌گیری از سازوکارهای مناسب طی برنامه‌ریزی و با استفاده از بسته‌های مناسب درآمدزایی، زیرساخت اقتصادی باشگاه را متحول کنند.

رئوف با بیان این موضوع که مدیریت یک مجموعه ورزشی، منحصر به انتخاب مربی و بازیکن نیست، تصریح کرد: مسئولان و متولیان باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی باید راهکارهای مناسب کسب درآمد و اقتصادی کردن فعالیت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند که بدون تردید در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت اصل 44 قانون اساسی می‌تواند گره‌گشای مشکلات موجود باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به این موضوع که وظیفه دولت و به تبع آن استانداری‌ها تیمداری نیست، تصریح کرد: در عین حال تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود، در ابتدای لیگ برتر امسال با دستور استاندار فارس، 3 میلیارد ریال به باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز مساعدت مالی شد، اما ممنوعیت‌های قانونی و محدودیت‌های اعتباری، امسال امکان مساعدت بیشتر در این زمینه را غیرممکن کرده است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول