اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوتبال پرتغالی در قاب تیم‌های ایرانی

تراکتورسازی سرخ‌تر است یا پرسپولیس

خبرگزاری فارس: در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته آخر دور رفت لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز مهمان پرسپولیس تهران است.

تراکتورسازی سرخ‌تر است یا پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور فردا سیزدهم آذرماه با برگزاری تمام دیدارهای پیگیری شده و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته تیم پرسپولیس تهران میزبان تراکتورسازی تبریز است.

*بهترین شرایط پرسپولیس، بدترین شرایط تراکتورسازی

پرسپولیس در بهترین شرایط فصل خود مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد. این تیم در سه بازی گذشته خود شکست نخورده و 11 گل وارد دروازه حریفانش کرده است. پیروزی شش بر صفر بر پیکان و سه بر دو مقابل ذوب آهن اصفهان و تساوی دو بر دو در انزلی مقابل ملوان و کسب هفت امتیاز عملکرد رو به رشد پرسپولیس بود.

اما در عکس این موضوع تراکتورسازی نیز در بدترین شرایط فصل خود مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد.

تراکتورسازی بعد از پیروزی بر استقلال تهران و سپاهان اصفهان، در سه بازی بعدی خود به پیروزی نرسیده و تنها دو امتیاز قناعت کرده است. تساوی خانگی مقابل داماش گیلان و آلومینیوم هرمزگان و شکست در اهواز مقابل فولاد خوزستان تراکتورسازی را تا حد زیادی از صدر جدول دور کرده است.

*موقعیت تیم پرسپولیس

پرسپولیس در هشت بازی خانگی خود صاحب چهار پیروزی، دو تساوی و دو شکست شده است. این تیم در تهران بازی را به صبای قم و فجر سپاسی واگذار کرده است با تیم‌های استقلال و نفت تهران به تساوی بدون گل رضایت داده و تیم‌های آلومینیوم هرمزگان، راه‌آهن، پیکان و ذوب آهن اصفهان را مغلوب کرده است. از نکات جالب در نتایج پرسپولیس می‌توان گفت این تیم در هر چهار بازی آخر خانگی خود به برتری دست یافته است.

پرسپولیس در حال حاضر در 16 بازی با 21 امتیاز در رده یازدهم جدول جای گرفته است و در صورت برتری بر تراکتورسازی می‌تواند تا رده نهم صعود کند. شکست نیز می‌تواند پرسپولیس را تا رده چهاردهم تنزل دهد.

*موقعیت تراکتورسازی

تراکتورسازی در خارج از خانه تیم‌های سپاهان اصفهان و راه‌آهن تهران را مغلوب کرده در مقابل تیم‌های پیکان و ملوان به تساوی رضایت داده و در مقابل تیم‌های فجرسپاسی، ذوب‌آهن و فولاد خوزستان شکست خورده است.

تراکتورسازی هر چند در سه بازی اخیر خود به پیروزی دست نیافته است اما در سه بازی که در تهران مقابل تیم‌های راه‌آهن، پیکان و نفت برگزار کرده مغلوب نشده و پنج امتیاز کسب کرده است.

این تیم در صورت پیروزی می‌تواند تا رده سوم صعود کرده و با شکست تا رده دهم جدول سقوط کند.

*سه پیروزی متوالی

تراکتورسازی تبریز در سه بازی اخیر خود مقابل پرسپولیس به پیروزی دست یافته است. پیش از این سه بازی تراکتورسازی تنها در یک بازی پرسپولیس را مغلوب کرده بود.

این تیم در بازی برگشت فصل دهم با گل جاسم کرار پرسپولیس را شکست داد. سال گذشته نیز در بازی رفت در تهران تراکتورسازی با گل اکبرپور مقابل این تیم به پیروزی رسیده و در بازی برگشت جشنواره گل به راه انداخته و با نتیجه چهار بر یک پرسپولیس را مغلوب کردند.

*آمار بازی تراکتورسازی تبریز با پرسپولیس تهران

دو تیم تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران تاکنون 30 بار به مصاف هم رفته‌اند که 14 بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، 12 بار بازی با تساوی خاتمه یافته و تنها چهار بار تیم تراکتورسازی به پیروزی بر حریف نامدار خود رسیده است.

نخستین بازی دو تیم در 29 فروردین‌ماه 1354 در تهران برگزار شد که این بازی با سه گل به سود تیم میزبان به اتمام رسید.

نخستین پیروزی تیم تراکتورسازی در 12 آذر 1372 در ورزشگاه باغشمال تبریز به دست آمد که تیم تراکتورسازی با گل‌های حسن‌علی شیری و حبیب پاک‌نژاد تیم پرسپولیس را شکست داد. این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تراکتور به اتمام رسید و تنها گل پرسپولیس را جمشید شاه‌محمدی به ثمر رساند.

دومین برد تراکتور‌سازی در آذر‌ماه سال 89 در ورزشگاه یادگار امام (ره)  با نتیجه یک بر صفر به دست آمد. گل تراکتور‌سازی را جاسم کرار از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

سومین برد تراکتور‌سازی در دور رفت فصل 91-90 در ورزشگاه آزادی با تک گل سیاوش اکبر‌پور حاصل شد.

چهارمین برد تراکتور‌سازی با نتیجه 4 بر 1 در اردیبهشت‌ماه امسال به دست آمد.

مهاجمان تیم پرسپولیس موفق به 48 بار گلزنی به تیم تراکتور‌سازی تبریز شده‌اند. در مقابل مهاجمان تیم تراکتور‌سازی نیز 30 بار دروازه تیم پرسپولیس را گشوده‌اند.

فرشاد پیوس با 9 گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی را داشته است. تیم پرسپولیس در 15 آذر 1370 در ورزشگاه تختی تبریز با نتیجه چهار بر یک تیم تراکتور‌سازی را شکست داد که زننده هر چهار گل تیم میهمان فرشاد پیوس بود.

اکبر ذوالمجیدیان، کوروش برمک، داود رستمی، فرهاد خیرخواه و فلاویو لوپز با زدن دو گل به پرسپولیس بهترین عملکرد بین مهاجمان تبریزی را دارند.

واسیلی گوجا رومانیایی با یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست و پنج امتیاز در مقابل پرسپولیس را داشته است. فراز کمالوند در چهار بازی چهار امتیاز و امیر قلعه‌نویی در دو بازی شش امتیاز از پرسپولیس کسب کرده‌اند تا بهترین عملکرد به قلعه‌نویی اختصاص داشته باشد.

علی باغمیشه، ناصر فرشباف، یونس باهنر، اسماعیل حلالی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد نصرتی و نبی‌الله باقری‌ها از تیم تراکتورسازی به صورت مستقیم به تیم پرسپولیس تهران پیوسته‌اند.

عباس کارگر و کریم باقری بازیکنانی هستند که ابتدا برای تراکتور بازی کرده و بعدها پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده‌اند.

عباس کارگر از تراکتور به هما رفته و از هما به تیم پرسپولیس پیوسته است. کریم باقری نیز از تراکتورسازی به تیم کشاورز تهران ملحق شده و بعد از سه فصل حضور در این تیم روانه پرسپولیس گشته است.

فرهاد خیرخواه تنها بازیکن بزرگسالی است که از تیم پرسپولیس به صورت مستقیم به تراکتورسازی پیوسته است. فرزاد آشوبی هافبک تراکتور‌سازی و محمد نصرتی سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را بر تن دارد؛ البته چند بازیکن ذخیره و یا بازیکنان تیم امید پرسپولیس به تراکتورسازی آمده بودند که کارنامه قابل توصیفی را نداشته‌اند.

از بازیکنان پرسپولیس رضا وطن‌خواه و فرشاد پیوس سابقه رهبری تیم تراکتورسازی را داشته‌اند در مقابل نادر باقری یکی از مربیانی سابق  تراکتورسازی چند سال وظیفه حفاظت از دروازه تیم پرسپولیس را بر عهده داشته است.

بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو در سال 78 و چهار بر یک در سال 70 است.

دو تیم در لیگ برتر هشت بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای تیم پرسپولیس حاصل شده و یک بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده و سهم تراکتورسازی نیز سه برد است.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول