اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی مازندران:

ورزش‌های سنتی مازندران فرامنطقه‌ای می‌شود / ثبت رشته «چولنگ» به نام مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران گفت: ورزش‌های سنتی و بومی محلی مازندران فرامنطقه‌ای می‌شود.

ورزش‌های سنتی مازندران فرامنطقه‌ای می‌شود / ثبت رشته «چولنگ» به نام مازندران

رضا بحرگرد نیکو امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در فریدونکنار گفت: هیئت ورزشی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی از چند ماه گذشته با تغییر فدراسیون روستایی و عشایری تشکیل شده است.

وی افزود: ترویج و احیای ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی که از منویات مقام معظم رهبری است، با جدیت خاصی در استان مازندران در مسیر برنامه‌ریزی برای تحقق قرار دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی مازندران تصریح کرد: در دو ماه گذشته بیش از 60 مسابقه در این رشته‌ها در سراسر استان برگزار شد که حضور فرزندان در کنار خانواده‌ها در مسابقات و جشنواره‌های بومی محلی مهم‌ترین دستاورد در این بخش است.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی محلی می‌تواند اعتیاد به رایانه، افسردگی و یکجانشینی نوجوانان و جوانان را کاهش دهد و در همین راستا زمینه‌های لازم برای اجرا در سطح ملی و بین‌المللی در حال فراهم شدن است.

بحرگرد افزود: رشته‌های دال پلان، چولنگ، مچ‌اندازی، پخت غذاهای محلی و ساخت و پرواز بادبادک‌ها مورد توجه بیشتری قرار دارند و برای احیا و گسترش کمی و کیفی این ورزش‌های سنتی برنامه‌ریزی‌های خوبی داریم.

وی اظهار داشت: دو جشنواره بزرگ ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان مازندران به میزبانی نکا و فریدونکنار برگزار شده است.

به گفته بحرگرد ورزش‌های مازندرانی باید به نام استان در سراسر کشور شناسانده شوند که ماه گذشته نیز رشته چولنگ در فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی به نام مازندران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/86022/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول